خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان:

3 هزار و 300 تن زغال اخته در قزوین برداشت می شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۲۴۶۰

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال پیش بینی می شود 3 هزار و 300 تن زغال اخته در 720 هکتار از باغ‌های استان قزوین برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبری اظهار کرد: برداشت محصول از باغ های زغال اخته استان قزوین آغاز شده است و سطح باغ های زغال اخته در استان  قزوین ۷۲۰ هکتار است و عملکرد باغ های این محصول در استان چهار هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار برآورد می شود.

مدیر باغبانی‌سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بیشترین سطح زیرکشت این محصول در استان را شهرستان قزوین، مناطق الموت و طارم سفلی است که در منطقه الموت روستاهای بخش رودبار شهرستان شامل؛  روستای هیر و در منطقه طارم سفلی دهستان کوهگیر روستای یوزباش چای به خود اختصاص داده است .

اکبری ادامه داد: در این مناطق محصول زغال اخته از عملکرد و مرغوبیت بیشتری نسبت به دیگر مناطق برخوردار است .

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تفاوت در توپوگرافی استان و توده های محلی موجود، زمان برداشت این محصول از اوایل مردادماه تا اواخر مهر ماه انجام می شود که یک مزیت برای استان به شمار می رود .

به گفته این مسئول، استان قزوین رتبه اول سطح زیرکشت و تولید محصول زغال اخته را در کشور دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد : زغال اخته محصولی مناسب برای صادرات است که معمولا به صورت تازه خوری مصرف می‌شود ولی به صورت خشک، مربا، کنسرو، آب میوه، سس، ژله، سرکه، لواشک و قرص های آنتی اکسیدان نیز قابل استفاده است.

اکبری؛ خواب راحت و عمیق، تب بر، رفع اسهال، ضد عطش، جلوگیری از پوسیدگی دندان، را از جمله فواید درمانی زغال اخته ذکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز