خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد:

پیش‌بینی افزایش تولید محصولات دامی قزوین تا ۸۰۰ هزار تن

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۷۴۸

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود در سال جهش تولید، میزان تولیدات محصولات دامی استان قزوین نسبت به سال گذشته ۶۴ هزار تن افزایش پیدا کند و به ۸۰۰ هزار تن برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی شاپورزاده اظهار کرد: سال گذشته میزان تولید محصولات دامی شامل گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، شیر و عسل در استان ۷۳۵ هزار تن بود که امسال پیش بینی می شود این رقم به ۸۰۰ هزار تن افزایش یابد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: سال گذشته میزان تولید شیر در استان قزوین ۵۷۲ هزار تن بود که پیش بینی می شود این رقم در سال جهش تولید به ۶۱۴ هزار تن افزایش یابد.

شاپورزاده ادامه داد: میزان تولید تخم مرغ در استان قزوین نیز پارسال ۷۴ هزار و ۸۰۰ تن بود که پیش بینی می شود این رقم امسال به بیش از ۸۴ هزار تن افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۸۰ تن گوشت قرمز در استان قزوین تولید شد،افزود: براساس پیش بینی ها سال جاری این میزان به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا می کند.

این مسئول با اشاره به تولید ۶۲ هزار و ۳۶۰ تن گوشت سفید (مرغ) در استان طی سال گذشته، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۷۲ هزار تن گوشت سفید در مرغداری های گوشتی استان به تولید برسد.

 معاون سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قزوین جزو قطب های تولید شیر و تخم مرغ در کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: استان قزوین در تولید شیر رتبه پنجم و در تولید تخم مرغ نیز رتبه ششم کشور را در اختیار دارد.

شاپورزاده با بیان اینکه قزوین علاوه بر شیر و تخم مرغ، بخشی از نیازهای دیگر استان های کشور به گوشت را نیز تامین می‌کند، گفت: تقریبا نیمی از تولید گوشت سفید و قرمز در دامداری‌ها و مرغداری‌های استان مازاد مصرف استان است و در دیگر استان ها عرضه می شود.

سالانه بیش از ۷۰۰ هزار تن محصولات دامی در استان قزوین به تولید می‌رسد که ۴۰۰ هزار تن آن به دیگر استان ها عرضه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز