خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل ارتباطات قزوین خبرداد:

پیشرفت ۶۰ درصدی انتقال شبکه فیبر نوری طارم

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۸۸۱

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی عملیات انتقال شبکه نوری به طارم سفلی قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی شهامی با اعلام این خبر گفت: برای کاهش مشکلات ارتباطی در روستاها، توسعه ارتباطات روستایی طی سال‌های گذشته در دستور کار جدی دولت قرار گرفته و به همین منظور عملیات اجرایی شبکه فیبر نوری در منطقه طارم سفلی قزوین به عنوان یکی از مناطق محروم استان از زمستان سال گذشته آغاز شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات استان ادامه داد: طول شبکه در این منطقه ۱۵۰ کیلومتر از قزوین به روستاهای طارم خواهد بود و تامین اعتبارات مورد نیاز آن نیز از محل اعتبارات یو اس او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه در سال جاری به پایان خواهد رسید.

به گفته شهامی، تمامی روستاهای منطقه طارم که تا پیش از این دارای تجهیزات بوده و ارتباطاتشان نیز از طریق دکل به صورت رادیو و بی‌سیم انجام می‌شد، با انجام این عملیات، روی فیبر قرار گرفته و بهره‌برداران با سرعت بالا، بهره‌مند از خدمات ارتباطی خواهند بود.

وی، فاز ۲ عملیات توسعه ارتباطی استان قزوین را مربوط به منطقه الموت و از قزوین تا معلم کلایه به طول ۱۷۰ کیلومتر دانست و خاطرنشان کرد: ما آمادگی لازم را داریم تا در صورت تامین اعتبارات مالی لازم، عملیات اجرایی این حوزه را از امسال آغاز کنیم.

در حال حاضر ۷۶۰ کیلومتر فیبر نوری در بخش زیرساخت بین استانی و بین المللی داریم و بیش از سه هزار کیلومتر نیز شبکه نوری مربوط به شرکت مخابرات است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز