خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان خبرداد:

کشت گوجه فرنگی در ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۴۱۳

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشت گوجه فرنگی در ۶ هزار و ۵۴ هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین در سال زراعی جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر گفت: از این سطح زیر کشت حدود ۳۵۱ هزار تن محصول گوجه فرنگی برداشت می شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان افزود: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی متبوع مبنی بر مصرف بهینه آب کشاورزی و کاهش سطح زیر کشت محصولات پرآب بر، سطح ابلاغی این استان در سال زراعی جاری هفت هزار و ۲۵۰ هکتار تعیین شده و بر همین اساس امسال ۶ هزار و ۵۴ هکتار کشت شده است.

بنیادی تصریح کرد : این میزان سطح زیر کشت در سال زراعی جاری ؛ نسبت به سال گذشته که هفت هزار و ۹۹۳ هکتار بود حدود یکهزار و ۹۳۹ هکتار (۲۴ درصد) کاهش یافته است.

وی، بالا رفتن قابل توجه هزینه‌های تولید و مقرون به صرفه نبودن قیمت خرید این محصول در سال گذشته را از جمله عوامل مؤثر در عدم تحقق کامل برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری ذکر کرد که باعث کاهش فعالیت کشاورزان در راستای تولید این محصول شده است.

این مسئول به اهمیت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع کشاورزی اشاره کرد و افزود:  با استفاده و به کارگیری سیستم‌های نوین آبیاری از جمله آبیاری تیپ به میزان پنج هزار و ۲۲۹ هکتار که ۸۶ درصد سطح کشت گوجه فرنگی استان را شامل می‌شود، استان قزوین توانسته در راستای کاهش سطح زیر کشت محصولات زراعی پرآب بر، افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین کاهش مصرف آب کشاورزی در هکتار گام‌های خوبی را بردارد.

 مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان خاطر نشان کرد : با توجه به فعالیت کشاورزان پیشرو و با تجربه در استان در راستای کشت محصول گوجه فرنگی، پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری شاهد افزایش متوسط عملکرد این محصول در واحد سطح به دلیل کاربرد ارقام اصلاح شده و مراقبتهای به زراعی مؤثرتر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز