خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

اجرای طرح حدنگاری ۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۷۰۶

نقشه ۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در قالب اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) تاکنون تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز دوشنبه در نشست بررسی اجرای طرح حدنگاری در اراضی کشاورزی استان افزود: به موجب اجرای قانون جامع حدنگاری، طرح حدنگاری یا کاداستر اراضی در سطح ۱۷۳ هزار هکتار از زمین های کشاورزی قزوین در دست اجرا قرار دارد.

فاطمه خمسه با بیان اینکه در این طرح نقشه هوایی و زمینی با جزییات و اطلاعات کامل اراضی کشاورزی تهیه می‌شود و سپس با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک برای آنها سند صادر می‌شود، افزود: اجرای این طرح منجر به تثبیت مالکیت اراضی و رفع تداخلات مالکیتی شده و همچنین به برنامه ریزان و تصمیم گیران حوزه کشاورزی برای برنامه ریزی کمک می کند.

وی با بیان اینکه حدنگاری یک ظرفیت مناسب را در اختیار ما برای حفاظت بهتر از اراضی کشاورزی قرار می دهد، اظهار داشت: اجرای این طرح همچنین در کاهش تعرض و تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی و ملی نقش مهمی ایفا می کند.

این مسئول یادآور شد: سال گذشته طرح حدنگاری در سطح ۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به اجرا درآمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: تاکنون اطلاعات مربوط به ۳۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین که نقشه برداری آنها در طرح کاداستر انجام شده برای صدور سند به سازمان ثبت اسناد و املاک ارسال شده است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز