خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی انجام شد؛

افتتاح دفتر اوقاف و امور خیریه شهرستان آوج

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۷۰۰

دفتر اوقاف و امور خیریه شهرستان آوج با هدف تسهیل امورات موقوفه مردم این شهر روز دوشنبه با حضور مسئولان اداری استان و شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در مراسم افتتاحیه این دفتر گفت: شهرستان آوج اداره اوقاف ندارد و امورات وقفی این شهر زیر نظر اداره اوقاف بویین زهرا انجام می‌شد، اکنون با افتتاح این دفتر تردد مردم برای انجام امورات وقفی از آوج به بویین زهرا کاهش یافته و رضایت خاطر شهروندان را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد:  این دفتر در مساحتی به متراژ ۲۰ مترمربع در شهرداری آوج مستقر شده و سه روز در هفته با حضور کارشناسان و عوامل اداره بویین زهرا به مراجعه کنندگان خود خدمات ارائه می‌کند.

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه عوامل حاضر در این دفتر و در صورت نیاز به صورت میدانی از اراضی موقوفه روستایی نیز بازدید خواهند کرد، گفت: تنها راه باقی ماندن و جاودانه شدن آن است که آنچه در اختیار داریم در اختیار خدا قرار دهیم که یکی جان است و واقف جان می‌شود شهید که ثمره آن امنیت و سلامت خواهد بود و دیگری مال است که موجب ارائه خدمات رفاهی اقتصادی شده و رضایت مردم را به دنبال دارد.

این مسئول تاکید کرد: دستگاه اوقاف هرگز دست اندازی به حقوق مردم نکرده است و این درحالی است که دست اندازی به حقوق اوقاف بی‌شمار اتفاق می‌افتد و چندان اهتمامی به وقف در جامعه وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: چهل و یک سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما متاسفانه هنوز عده‌ای وقف را مشکل می‌دانند و با معضل خواندن آن تصور می‌کنند که مانعی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

حجت الاسلام مجیدی بیان داشت: پایین شمردن جایگاه وقف در جامعه اجحاف به این فریضه دینی است که بخشی به علت عملکرد ما و بخشی مربوط به عقاید غلطی است که در جامعه رایج شده و ریشه در عدم آگاهی نسبت به وقف و قوانین قانونی و احکام شرعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر روستا و شهری که سهم وقف و موقوفات در آن  زیر ۳ دانگ باشد می‌توانیم از نظر قانونی برای افراز آن اقدام کنیم و ائمه محترم جمعه، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شوراها و شهرداری ها به عنوان نماینده ما قادر هستند این اراضی را مشخص کرده و جهت افراز به ما معرفی کنند.

شهرستان آوج دارای ۱۹ امامزاده و بقعه متبرکه  و ۱۲۰ موقوفه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز