خبرگزاری کار ایران

فرماندار آوج:

تقویت سازمان‌های مردم نهاد مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۳۶۸

فرماندار آوج گفت: سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) با کارکردهای متنوعی که دارند روایتگر تکثر فرهنگی و اجتماعی در بطن جامعه هستند و باید به تقویت آنها توجه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نصرت اله علیرضایی در نشست کمیته اجتماعی و فرهنگی،خانواده و بانوان و سلامت شهرستان آوج، اظهار کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی حوزه بسیار وسیع، متنوع و متکثری است که با نظام های ارزشی و هنجاری متفاوتی در آن مواجه هستیم.

فرماندار آوج اضافه کرد: بر همین اساس اختلاف نظر و نگرش در این حوزه بسیار زیاد است و تا رسیدن به یک وضعیت و شرایط پایدار راه زیادی در پیش داریم.

علیرضایی ادامه داد: باید توجه داشت در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی حداقل با ۲ شکاف ارزشی بین نسل قدیم و جدید از یک سو و تعارض و اختلاف بین ارزش ها و هنجارهای رسمی و غیررسمی در جامعه مواجه هستیم.

وی بیان کرد: ارزش ها و خوب و بدهای جوانان با والدین متفاوت است و از سوی دیگر در حوزه فرهنگی و اجتماعی بین نگاه مسوولان،مدیران و تریبون های رسمی با آن چه که در بطن و متن جامعه جاری و ساری است که اگر نگوییم تعارض اما حداقل می توان عنوان کرد اختلاف و چندگانگی وجود دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای برون رفت از این فضا یکی از اقدامات اساسی این است که دولت و حاکمیت،به کار بستر سازی و تسهیل قوانین و روند ها بپردازد و اجرای برنامه ها را به سمن ها و سازمان های مردم نهاد که نبض فرهنگی و اجتماعی را در اختیار دارند،واگذار کند.

فرماندار آوج با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد بهترین روایتگر تکثر فرهنگی و اجتماعی موجود در جامعه هستند،تصریح کرد:در طول یکسال گذشته سعی کردیم راه اندازی سازمان های مردم نهاد شهرستان را در دستور کار قرار دهیم که در همین راستا در حال حاضر تشکیل پنج سازمان مردم نهاد در مراحل پایانی خود قرار دارد.

علیرضایی یادآور شد: دستگاه های فرهنگی و اجتماعی شهرستان ظرف ۱۰ روز آینده برنامه های پیشنهادی و اولویت های خود را که احساس می کنند اجرای آنها یک ضرورت است را به فرمانداری ارسال کنند.

وی عنوان کرد: راه اندازی کمپ معتادین، مرکز مشاوره ژنتیک و دفتر تسهیل گری با محوریت سمن ها از جمله برنامه ها و اولویت های شهرستان آوج به شمار می رود که در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز