خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

ترویج فرهنگ نماز عاملی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۸۸۱

استاندار قزوین گفت: با ترویج فرهنگ نماز می‌توان آسیب‌های اجتماعی در جامعه را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت‌اله جمالی‌پور در جلسه شورای اقامه نماز استان که با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای احیا و نهادینه کردن نماز در جامعه اسلامی باید از تمام ظرفیت‌های مردمی و نهادهای عمومی و دولتی استفاده کرد.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که با فرهنگ نماز مانوس باشد اخلاق، فرهنگ، نظم، انضباط و حق‌الناس در آن معنا پیدا می‌کند و در این جامعه آسیب‌های اجتماعی به ‌شدت کاهش می‌یابد.

به گفته استاندار قزوین، هرچه تعداد نمازخوان در جامعه بیشتر باشد آسیب‌های اجتماعی بدون تردید در آن نیز کمتر خواهد بود و انجام این مهم رسالت سنگین به حساب آمده و بخشی از آن برعهده دستگاه آموزش و پرورش است.

جمالی پور، ارتقای معنویت را یکی از مهمترین راه‌های ارتقای سلامت فردی در جامعه دانست و تاکید کرد: باید تلاش کرد تا فرصت‌های ناشی از احیای نماز در فعالیت و اندیشه‌های آحاد جامعه، به خصوص جوانان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم  تبلور یابد.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه اگر نماز به عنوان ستون دین در فرهنگ فرزندان این جامعه نهادینه شود شاهد پیشرفت در آن خواهیم بود، تصریح کرد: باید برای جذب جوانان به مساجد و ترویج فرهنگ نماز جذابیت‌های آن را  ایجاد کنیم تا نسل جوان از سر میل و شوق به سمت نماز گرایش پیدا کند.

استاندار قزوین با اشاره به شیوع بیماری کرونا، افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان قزوین در شرایط کنونی به ‌صورت مجازی و با ایجاد گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در راستای صیانت از ارزش‌ها و مباحث دینی باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی بسیاری از مساجد استان تعطیل بودند، افزود: طی این مدت بسیاری از ائمه جماعات در مدارس و مساجد متضرر شدند و حق‌الزحمه‌ای دریافت نکردند و برای جبران این موضوع ۴۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانداری به عنوان هدیه در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

جمالی پور در این نشست دستور  تکمیل ساختمان اقامه نماز استان را تا پایان شهریور ماه سال جاری را صادر کرد و از شهرداری قزوین خواست هرچه سریع‌تر کارهای عمرانی نیمه تمام این مجموعه را در اسرع وقت به پایان برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز