خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل صنایع‌‎دستی استان:

کارگاه‌های یک روزه آموزش صنایع دستی در قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۳۴۷

معاون صنایع‌‎دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: کارگاه‌های آموزشی یک روزه صنایع دستی (ورک شاپ) امسال پنجشنبه هر هفته در استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سید میثم حصاری اظهار کرد: این کارگاه یک روزه با هدف آموزش به علاقمندان هنرهای دستی و حمایت از فروشندگان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی و بازاریابی برای فروش آثار هنرمندان و فعالان این عرصه در سال جهش تولید برگزار می شود.

معاون اداره کل صنایع‌‎دستی استان افزود: این کارگاه ها پنجشنبه هر هفته در محوطه کاخ چهلستون مجموعه دولتخانه صفوی به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: در این کارگاه ها،آثار تولیدی هنرمندان در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، منبت، معرق، چرم، زیورآلات سنتی، سفال، بسته‌بندی گلیم و چادرشب‌بافی با حضور هنرمندان و اجرای زنده تولید محصولات به معرض نمایش در می آید.

این مسئول یادآور شد: هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف می‌توانند با مراجعه به واحد صنایع‌دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قزوین یا تماس با شماره ۳۳۳۲۱۶۲۰ برای ثبت نام و حضور در این نمایشگاه اقدام کنند.

آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی،پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.

استان قزوین دارای حدود هفت هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز