خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین مطرح کرد:

توجه به رهنمودهای قرآنی در برنامه های شورای فرهنگ عمومی

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۷۱۴

استاندار قزوین گفت: در تدوین و طراحی برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان قزوین به قرآن و رهنمودهای آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی‌پور در یک صد و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین، اظهار کرد: قرآن یک دستورالعمل برای زندگی ماست که متاسفانه کمتر به آن توجه کرده ایم و امروز همه نسبت به آن بدهکاری زیادی داریم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: همه مشکلات، گرفتاری‌ها و مصیبت‌های ما ناشی از کم توجهی به قرآن و دستورات آن است.

وی از شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک ظرفیت قابل توجه برای تقویت و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه یاد کرد و گفت: تاکنون به خوبی از این ظرفیت بهره مند نشده ایم.

جمالی پور ادامه داد: اگر به توصیه ها و دستورات قرآن به خوبی عمل می کردیم شاهد بداخلاقی و ظلم نسبت به یکدیگر نبودیم.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه ما از قرآن فقط کتابش را داریم اما اصل آن را رها کرده ایم،افزود: اگر خواهان یک زندگی سالم و سعادتمندانه هستیم باید به ریسمان قرآن چنگ بزنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه حتی غربی ها که دارای گذشته بدی همچون توحش، غارت و کشتار و استعمار بوده اند بخشی از رهنمودهای قرآن را مورد توجه قرار داده و آثار خوب آنرا دیده اند،افزود: باید قرآن را محور و اساس همه کارهای خود قرار دهیم.

جمالی پور در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه باید در خصوص کاستی های خود در خصوص پیشبرد فرهنگ قرآن آسیب شناسی داشته باشیم،افزود: امروز بسیاری از فرستادن فرزندان خود به مدرسه به دلیل ناهنجاری های موجود در جامعه واهمه دارند و باید دید که چرا در این وضعیت قرار داریم.

وی با بیان اینکه بخشی از گرانی ها نیز امروز ناشی از بی توجهی به فرهنگ قرآنی و ظلم نسبت به هم نوعان است،افزود: بدون شک اگر افراد فاصله خود را با قرآن کم کنند آثار و نتایج آنرا در زندگی فردی و اجتماع خواهند دید که یکی از مهم ترین آنها کاهش بداخلاقی هایی از این دست است.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه دعواهای سیاسی نیز نشانه دوری از فرهنگ قرانی است و باید از آن پرهیز کنیم،اظهار کرد: توجه به فرهنگ قرانی انسجام و وحدت و همدلی میان مسلمین را افزایش می دهد.

 استاندار قزوین در ادامه خواستار تقویت کانون های قرانی شد و گفت: اگرچه توسعه فرهنگ قرانی و ترویج آن چندان به پول نیاز ندارد و باید در هر جا به ویژه منازل این مهم مورد توجه قرار گیرد با این حال برای تقویت انگیزه فعالان قرانی استان هماهنگ می شود تا به میزان پنج میلیارد ریال تسهیلات چهار درصدی به این افراد ارایه شود و شهرداری نیز باید نیمی از میزان کمک کند.

جمالی پور در ادامه بر ایجاد وحدت رویه و انسجام در برنامه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: موازی کاری و تداخل در برنامه های فرهنگی یک آفت و معضل است که باید راهکار و تدبیری برای آن بیاندیشیم.

وی با تاکید بر پیشبرد برنامه های فرهنگی به شکل منسجم و نگرش به آنها به شکل یک ماموریت، اظهار داشت: ما بیشتر از این که برنامه گرا و ماموریت گرا باشیم، سلیقه گرا هستیم و باید این مشکل را برای یکبار حل کنیم.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت گذر از چهل سالگی انقلاب و ورود به چهله دوم آن صادر شده است،گفت: هر دستگاهی باید 10 ماموریت پیرامون پیشبرد اهداف این بیانیه برای خود تعریف و آنرا پیش ببرد.

جمالی پور در ادامه با اشاره به قرارگیری در دهه کرامت و در پیش بودن میلاد با سعادت ثامن الحجج امام رضا(ع) خواستار فضاسازی شهری از سوی شهرداری‌ها و تولید برنامه هایی در این خصوص از سوی صداوسیما و رسانه ها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز