خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان اعلام کرد:

بخشودگی ویژه جرایم قابل بخشش مالیاتی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۱۱۰

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین‌گفت: فعالان اقتصادی، اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که نسبت به پرداخت اصل بدهی و جرایم غیرقابل بخشش تا پایان تیر ماه امسال اقدام کنند از بخشودگی‌های ویژه بهره‌مند می شوند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید حوائج اظهار کرد: در سال جهش تولید و در قالب تسهیلات پیش‌بینی شده برای کاهش مشکلات ناشی از بیماری کرونا برای فعالان اقتصادی، اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که تا پایان خردادماه جاری نسبت به پرداخت اصل بدهی و جرایم غیرقابل بخشش اقدام کنند از بخشودگی‌های ویژه بهره‌مند خواهند شد.

 مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به بخشنامه سازمان امور مالیاتی مبنی بر بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش، افزود: به منظور حمایت از فعالان عرصه تولید، جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات ارزش‌افزوده در هر منبع برای هر سال یا دوره، برحسب مورد طی سال جاری در صورت پرداخت مانده بدهی، مورد بخشودگی قرار می‌گیرند.

حوائج با بیان اینکه بخشودگی جرایم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره یا سال در هر منبع حداکثر تا سقف ۵۰ میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی (براساس برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان دی ماه سال ۹۸) حداکثر تا پایان خرداد ماه جاری برای واحدهای تولیدی میزان بخشودگی ۹۰ درصد و برای سایر مودیان مالیاتی تا ۸۰ درصد خواهد بود و در صورت پرداخت مانده بدهی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده از اول بهمن ۹۸ تا ۳۱ خرداد ۹۹) حداکثر تا پایان تیرماه سال‌جاری، میزان بخشودگی‌ها ۱۰۰ درصد خواهد بود.

به گفته وی، در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده پس از مهلت‌های تعیین شده به ازای هر ماه ۲ درصد از بخشودگی موضوع این ماده تا پایان سال کسر می‌شود.

این مسئول به تسهیلات در نظرگرفته شده جهت حمایت از گروه‌های آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره و یادآور شد: مشاغل در نظر گرفته شده شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی و مسافر، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی، مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی هستند.

 مدیرکل امور مالیاتی استان اضافه کرد: میزان بخشودگی جرایم برای گروه‌های یاد شده در صورت پرداخت مانده بدهی (براساس برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان دی ماه ۹۸) حداکثر تا پایان تیرماه سال جاری برای واحدهای تولیدی ۹۰ و برای سایر مودیان ۸۰ درصد و همچنین در صورت پرداخت مانده بدهی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده از اول بهمن ۹۸ تا ۳۱ خرداد ۹۹) حداکثر تا پایان مردادماه سال‌جاری، میزان بخشودگی به میزان ۱۰۰ درصد خواهد بود.

حوائج خاطرنشان کرد: مودیانی که یک ماه از ابلاغ برگ قطعی آنها نگذشته باشد در صورت واریز بدهی مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم خواهند شد و این مهلت برای هشت گروه مشمول تبصره ۲ بخشنامه، ۲ ماه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز