خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان:

بیش از ۸۶۵ هزار کتاب در قزوین منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۰۹۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ۶۶۳ عنوان کتاب پارسال با تیراژ ۸۶۵ هزار و ۷۵۰ جلد در استان قزوین چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسین اسماعیلی اظهار کرد: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و خانه کتاب ، ۲۰۲ اهل قلم استان قزوین شناسایی و در خانه کتاب ایران به صورت رسمی ثبت شدند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یادآورشد : از این تعداد نویسنده و اهل قلم ۷۵ نفر خانم و ۱۲۷ نفر آقا هستند که در زمینه نویسندگی، تألیف و ترجمه در سطح استان قزوین به فعالیت مشغول هستند.

اسماعیلی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، ناشری در استان قزوین نداشتیم و از سال ۷۷ تاکنون ۵۳ ناشر در استان قزوین فعالیت دارند که در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۶۳ عنوان کتاب با تیراژ ۸۶۵ هزار و ۷۵۰ جلد در این استان منتشر شده است.

وی افزود : استان قزوین که خاستگاه بزرگان زبان و ادبیات فارسی بوده و بزرگانی چون علامه دهخدا، دکتر دبیرسیاقی، عبید زاکانی، حمدالله مستوفی، دکتر سید جواد مجابی، اشرف الدین حسینی، واعظ قزوینی، عارف قزوینی، بیدل قزوینی و دهها نویسنده و پژوهشگر و ادیب را پرورش داده ، امروز نیز مهد فرهنگ و ادب و هنر است و بسیاری از نویسندگان پیشکسوت و جوان در این سرزمین قلم می زنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: شناسایی اهل قلم همچنان در حال انجام است و در نظر داریم تا در صورت فراهم شدن شرایط، نشست بزرگی با اهل قلم و نویسندگان و ناشران استان برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز