خبرگزاری کار ایران

جاتن خبر داد:

نگهداری ۱۶۰ سالمند در مراکز توانبخشی قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۴۸۴

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۱۶۰ سالمند با سن بیش از ۶۰ سال در مراکز توانبخشی تحت نظارت بهزیستی استان نگهداری می‌شوند و به صورت رایگان از خدمات متنوع آنها استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، راحله جاتن با اعلام این خبر افزود: در این مراکز کارشناسان و اشخاص حقیقی با مدارک تحصیلی مرتبط در حوزه توانبخشی از سالمندان نگهداری می‌کنند که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، ساعت حضور آنها در سال جاری به بیش از هشت ساعت در روز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه گروه سنی سالمندان برای حضور در این مراکز ۶۰ سال به بالا و با حداقل وابستگی به خانواده‌ها و آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: این سالمندان باید دارای کد معلولیت بوده و پس از کارشناسی لازم برای نگهداری به مراکز توانبخشی اعزام شوند.

جاتن تصریح کرد: خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود شامل ۲ بخش تخصصی و غیرتخصصی و شامل اقدامات پزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، پرستاری، روانشناسی و مشاوره، مددکاری و مشاوره تغذیه است.

این مسئول بیان داشت: برخی کارهای هنری و آموزشی شامل نقاشی، صنایع دستی، سواد آموزی، قرآن، زبان خارجه، ورزش‌های آمادگی جسمانی مانند پیلاتس، موسیقی درمانی، بازی درمانی، آب درمانی و فیلم درمانی از جمله برنامه‌های فراهم شده برای سالمندان در این مراکز است.

جاتن به مسافرت‌های درون شهری و برون شهری و برگزاری مراسم متنوع در قالب ایجاد نمایشگاه‌های مختلف برای سالمندان اشاره کرد و گفت: حفظ و ارتقای روحیه سالمندان از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی بوده که برای آن برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.

در استان قزوین چهار مرکز روزانه سالمندان شامل ۲ مرکز در بخش مرکزی و ۲ مرکز در شهرستان البرز در حال ارائه خدمات به سالمندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز