خبرگزاری کار ایران

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان:

اراضی حاشیه شاهرود قزوین ظرفیت تولید ۹ هزار تن ماهی را دارد

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۱۷۱

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در اراضی حاشیه رودخانه شاهرود در الموت قزوین استعداد و ظرفیت تولید سالانه ۹ هزار تن انواع ماهیان خوراکی را دارد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، ایرج رحمانی اظهار کرد: اراضی حاشیه رودخانه شاهرود از ظرفیت بالایی برای پرورش و تکثیر انواع ماهیان خوراکی برخوردار است و در این راستا مطالعات امکان سنجی اجرای طرح‌های تولیدی شیلات در این محدوده انجام شد.

مدیر امور شیلات جهاد کشاورزی استان افزود: این مطالعات نشان داد که می‌توان سالانه ۹ هزار تن انواع ماهیان خوراکی را با سرمایه گذاری برای ایجاد واحدهای پرورشی در این محدوده تولید کرد.

رحمانی ادامه داد: تحقق سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای پرورشی در این محدوده نیازمند صدور مجوزهای لازم و هماهنگی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی بیان کرد: رایزنی‌های استانی برای دریافت این مجوزها انجام شده و در حال پیگیری است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این محدوده مستعد پرورش ماهیان خوراکی نیازمند سرمایه گذاری قوی و اجرای طرح های کلان است که امیدواریم با دریافت مجوزهای لازم و جذب سرمایه‌گذار دارای اهلیت شاهد اجرای زیرساخت و ساخت واحدهای پرورشی در آن در آینده نه چندان دور باشیم.

۳۲۳ واحد پرورش ماهیان خوراکی در حال حاضر در استان قزوین به فعالیت می پردازند.

سال گذشته ۳ هزار و ۹۹۵ تن انواع ماهیان خوراکی شامل سردابی، گرمابی و خاویاری در استان قزوین تولید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز