خبرگزاری کار ایران

گلناری در گفت و گو با ایلنا خبر داد:

غربالگری 300 نفر در مناطق روستایی قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۷۴۴

مسئول هماهنگی مدیریت بیماری کرونای مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: از طریق اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار استان قزوین 300 نفر در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا غربالگری شدند.

حمید گلناری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طی اقدامی مشترک با همکاری ستاد دانشجویی مبارزه با کرونای دانشگاه علوم پزشکی قزوین و واحد گسترش مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، مرکز خدمات جامع سلامت سیردان، بخشداری طارم سفلی و دهیاری های روستاهای کم برخوردار، آموزش و غربالگری کووید از طریق اردوهای جهادی، انجام شد.

مسئول هماهنگی مدیریت بیماری کرونا مرکز بهداشت شهید بلندیان با بیان اینکه این کار برای اطلاع رسانی، آموزش سلامت و راه‌های پیشگیری و غربالگری بیماری انجام شد، افزود: در منطقه الموت و طارم سفلی، روستاهای محروم و کم برخورداری وجود دارد که نیاز به حمایت و فعالیت گروه های جهادی در طرح ملی مبارزه با کووید 19 در این روستاها وجود دارد و از آنجایی که اهالی برخی از روستاهای دور افتاده و کم جمعیت را غالباً افراد سالمند تشکیل می دهند، این قشر از مردم روستا نیاز به حمایت و کمک بیشتری در مبارزه با کووید 19 و پیشگیری از اپیدمی بیماری کرونا خواهند داشت.

گلناری بیان کرد: در جریان آموزش به افراد مناطق روستایی  300 نفر غربالگری و از بین آنها افراد دارای علائم شناسایی و به مرکز خدمات جامع سلامت سیردان ارجاع و معرفی شدند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول تعدادی از روستاها به دلیل نبود نیروی بهداشتی و یا صعب العبور بودن و عدم دسترسی و دوری، در مناطقی از سیردان، شامل: کلج، نصیرآباد، حسن آباد، انبقین شناسایی شد و 11 تن از دانشجویان داوطلب، با اعزام به این مناطق، به مدت دو روز با دستگاه‌های تب سنجی و پالس اکسی متر و تجهیزات ضروری در منطقه مستقر شدند، تا ضمن آموزش روش‌های بهداشت فردی و راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا، وضعیت سلامت اهالی این مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز