خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبرداد:

توزیع ۳۸ هزار تن کود کشاورزی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۲۴۳

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع ۳۸هزار و ۸۶۷ تن انواع کود کشاورزی بین بهره برداران استان قزوین از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون خبرداد.

به خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: از این میزان کود شیمایی ۳۳هزار و ۷۸ تن ازته (اوره)،  ۴۰۷۹ تن کود فسفاته (سوپرفسفات تریپل و دی آمونیوم فسفات) و ۱۷۱۰ تن کود پتاسه (سولفات پتاسیم) است .

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان افزود: این میزان کود با هماهنگی شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی تأمین و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان ، توسط مدیریت های جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه از طریق کارگزاران بخش تعاونی و خصوصی مستقر در مناطق مختلف استان بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده است .

اسماعیلی، سهمیه سالانه  کود کشاورزی  استان در سال زراعی جاری را ؛  ۵۵ هزار و ۴۳۹ تن ازته ، ۱۹هزار و ۸۵۶ تن فسفاته و ۱۵۳۶ تن پتاسه ذکر کرد.

وی یاد آور شد: به منظورپایداری تولید محصولات کشاورزی و دستیابی به عملکردکمی و کیفی مناسب در تولید محصولات کشاورزی و به لحاظ اهمیت آن  در اقتصاد و معیشت  کشاورزان و جایگاه ویژه آن در تأمین امنیت غذایی  جامعه، تأمین به موقع و به میزان کافی نهاده های کشاورزی بالاخص کودهای شیمیایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز