خبرگزاری کار ایران

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

۴۹۰۰ دستگاه ماشین آلات کشاورزی در قزوین پلاک گذاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۶۶۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴۹۰۰ دستگاه ماشین آلات کشاورزی استان قزوین که فاقد پلاک هستند تا پایان سال جاری پلاک‌گذاری خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی در نشست مکانیزاسیون ماشین آلات کشاورزی اظهار کرد: طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی از سال ۹۱ اجرایی شده و همچنین نیز در حال انجام است.

معاون تولیدات گیاهی‌جهاد کشاورزی استان یادآور شد: تاکنون پنج هزار و ۲۸ دستگاه از ماشین آلات کشاورزی استان قزوین در راستای اجرای طرح یاد شده پلاک گذاری شده اند که از این میزان ۲ هزار و ۷۲۵ دستگاه تا پایان سال گذشته پلاک گذاری شده اند.

اسماعیلی یادآور شد: از ماشین آلات کشاورزی پلاک گذاری شده مستقر در اراضی استان قزوین،۲ هزار و ۳۰۳ دسنگاه توسط کارخانه پلاک گذاری شده است.

وی تصریح کرد : اجرای طرح پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی از سال ۹۱ آغاز شده که همزمان در استان قزوین نیز این طرح اجرایی و عملیاتی شده و همچنان ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد : امسال ۱۵۵  هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته که از این میزان حدود ۴۸ هزار هکتار گندم آبی و حدود  ۱۰۷ هزار هکتار به زیر کشت گندم دیم است .

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان یاد آور شد: در حال حاضر ۱۵۸ دستگاه کمباین بومی در استان و ۵۴۰ تا ۵۷۰ دستگاه کمباین غیر بومی در استان عملیات برداشت غلات را در سطح 155 هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم و همچنین 35 هزار هکتار از اراضی زیر کشت جو بر عهده دارند.

اسماعیلی در ادامه نشست بر لزوم اشتغال پایدار برای کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید کرد.

وی همچنین بر برگزاری دوره آموزشی کمباین برای بهره برداران شهرستان های تابعه تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز