خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار مطرح کرد:

ضرورت توجه به امنیت شغلی روابط عمومی‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۳۵۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: نیروهای روابط عمومی یکی از موثرترین افراد در سازمان‌ها هستند که برای عملکرد بهترشان باید جایگاه و امنیت شغلی آنها افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قزوین اظهار کرد: مدیران تمام دستگاه‌های اداری در استان قزوین باید قبل از انتخاب و جابه‌جایی نیروی روابط عمومی‌ با شورای روابط عمومی استان کسب تکلیف کنند.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه تجهیزات و امکانات روابط عمومی‌ها باید تقویت شود، اضافه کرد: قدرت رسانه که می‌گویند کم نظیر است، به اساس کار روابط عمومی‌ها برمی‌گردد، بر همین اساس فضای مجازی و ابزارهای اطلاع رسانی باید به نحوی فراهم شوند تا در عرصه خبری همانند یک بازی فوتبال در نوک حمله قرار گیرند.

حبیبی به تشکیل خانه روابط عمومی اشاره کرد و گفت: اگر قرار است تشکلی با این عنوان در استان راه‌اندازی شود، باید دارای تشکیلات قانونی بوده و بتواند مطالبه‌گری کند که این مهم باید بیشتر مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی باید متعصب و متاثرترین ترین فرد درون یک سازمان باشد، گفت: اتفاقات بسیاری در جامعه می‌افتد که لازم است روابط عمومی نسبت به آن واکنش نشان دهد و نسبت به کنش‌های برون سازمانی یک واکنش مناسب ارائه کند.

این مسئول تاکید کرد: کارشناسان روابط عمومی‌ باید هفته‌ای حداقل ۲ خبر تولید داشته باشند،چراکه روابط عمومی روشنگر و پیشانی یک مجموعه است و انفعال آن موجب خاموش ماندن عملکرد سازمانی می‌شود.

معاون سیاسی استاندار در خصوص مراسم تقدیر از روابط عمومی‌های استان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک‌های صنعتی باید در برگزاری جشنواره همکاری کرده و یک سالن آبرومند برای این افراد تهیه کنند.

حبیبی با بیان اینکه بازسازی اعتماد عمومی وظیفه تک تک مدیران و مسؤولان است، اظهار داشت: روشنگری وظیفه اصلی روابط عمومی‌ها است و اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مردم است که این اعتماد را افزایش می‌دهد.

به گفته وی، ذات روابط عمومی در دیده شدن است و صحبت کردن این افراد در میان مردم به ارتقاء جایگاه آنها محسوب می‌شود، مخصوصا این روزها که مردم نیارمند اخبار و اطلاعات سازمانی بیشتری هستند، کار این افراد باید پررنگ‌تر شود.

این مسئول بیان کرد: یک نیروی روابط عمومی ابتدا مشاور امین مسؤول یک دستگاه بوده و سپس منتشر کننده اخبار سازمانی است، این مهم باید برای مدیران دستگاه‌ها تشریح و تبیین شود تا از ظرفیت این افراد در سازمان بیشتر استفاده کنند.

معاون سیاسی استاندار  با بیان اینکه خنثی کردن هجمه‌ها علیه اقدامات دولت برعهده روابط عمومی است، تشریح کرد: تصویرگر خدمات نظام و انقلاب در تمام شئون برعهده روابط عمومی‌ها است که باعث می‌شود صحنه جامعه از هرگونه خدشه پاکسازی شود، بنابراین نقش پررنگ این افراد می‌طلبد که از حمایت بیشتری در سازمان برخوردار شوند.

حبیبی خاطرنشان کرد: تشریح و تبیین عملکرد حوزه زنان و جوانان به عنوان اولویت‌های اساسی دولت باید سرلوحه کار روابط عمومی‌ها قرار گیرد و در این خصوص اقدامات ویژه‌ای از خود نشان دهند.

وی یادآور شد: کرونا در جنگی شکست خورد که مدیران این جنگ روابط عمومی‌ها بودند، بنابراین نقش این افراد در ایام کرونایی بسیار قابل تقدیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز