خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان خبر داد:

صدور هفت هزار و 968 رای جایگزین حبس در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۰۸۶

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: سال گذشته به منظور کاهش جمعیت کیفری استان هفت هزار و ۹۶۸ رای جایگزین حبس صادر شد.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود: از تعداد آرای ذکر شده سه هزار و ۹۰۰ مورد قبول درخواست تخفیف مجازات، ۲ هزار و ۶۰ مورد جزای نقدی، ۲۲۸ مورد مجازات جایگزین و مابقی مربوط به سایر موضوعات کاهش جمعیت کیفری بوده است.

وی افزود: مجازات‌های جایگزین حبس، طیفی از اقدامات اصلاحی و ترمیمی است که با هدف اصلی کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و در کنار آن، اصلاح و بازپروری مجرم و جبران آسیب‌های وارده در اثر جرم، مورد استفاده واقع می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به انواع مجازات‌های جایگزین حبس، گفت:  دوره‌ مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، محرومیت از حقوق اجتماعی در صورت گذشت شاکی و قبول درخواست تخفیف از جمله مجازت‌های جایگزین حبس هستند که در محاکم قضایی مورد رسیدگی و تایید قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی به انجام خدمات عمومی رایگان از سوی شخص محکوم اشاره کرد و افزود: در این مجازات دادگاه به مجرم پیشنهاد می‌کند تا با انجام کاری به نفع جامعه به‌جای رفتن به زندان، درصدد جبران خطای انجام ‌شده برآید.

وی افزود: دادگستری استان در سال جاری با برنامه ریزی از مجازات‌های جایگزین حبس که یک ظرفیت قانونی است و سایر مواد قانونی برای کاهش ورودی به زندان و جلوگیری از افزایش موجودی پرونده محاکم همانند معافیت از کیفر و ... استفاده بیشتری خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز