خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی استان خبرداد:

تولید ۱۰ هزار تن بذر غلات در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۷۰۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود ۱۰ هزار تن بذر غلات از جمله گندم و جو امسال در استان قزوین برای تامین نیاز کشاورزان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی در پنجمین نشست کمیته فنی بذر استان در سال زراعی ۹۸-۹۹ که با حضور شرکت های پیمانکار بذرکار برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار تن بذر غلات شامل گندم و جو در استان قزوین تولید می‌شود که از این میزان هشت هزار و ۱۵۰ تن بذر گندم آبی و دیم هستند و سایر به بذور جو دیم و آبی اختصاص دارند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بذور تولید شده از نوع استاندارد و گواهی شده هستند که در میان کشاورزان توزیع می شود.

اسماعیلی بیان کرد: تولید غلات (گندم و جو) در استان قزوین امسال نسبت به سال زراعی قبل به ترتیب ۱۶ و ۲۰ درصد رشد پیدا کرد.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری ۴۷ هزار هکتار از اراضی آبی و ۹۸ هزار هکتار از اراضی دیم استان قزوین زیر  کشت گندم رفته و همچنین ۳۰ هزار هکتار به اراضی دیم و آبی نیز به کشت جو اختصاص پیدا کرده است.

این مسئول در ادامه با تاکید بر لزوم مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم، گفت: این مقابله در سطح ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اجرا شده که با توجه به گستردگی و پراکندگی آفت یاد شده به ویژه در مزارع دیم باید بیشتر شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: مقابله با آفت سن گندم نیز در سطح ۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ابلاغ شده که بیش از ۱۰ هزار هکتار آن تاکنون اجرایی شده است.

به گفته اسماعیلی، پیش‌بینی می‌شود ۳۳۵ هزارتن گندم و بیش از ۱۲۰ هزارتن جو در استان قزوین امسال تولید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز