خبرگزاری کار ایران

همزمان با ماه رمضان صورت گرفت؛

آغاز طرح بازرسی استاندارد از اصناف قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۸۶۸

همزمان با ماه مبارک رمضان و با هدف رعایت حقوق شهروندان و جلوگیری از عرضه محصولات غیراستاندارد به ویژه مواد غذایی، طرح بازرسی و کنترل اصناف از سوی اداره کل استاندارد قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل استاندارد قزوین با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه و نظارت و کنترل بر عرضه و توزیع کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان آغاز شده و در دست اجراست.

سیروس صارمی افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان و به دلیل حساسیت مصرف کالاها به خصوص در شرایط بحرانی شیوع بیمار  کرونا، طرح بازرسی و کنترل بازار  به ویژه  در حوزه صنایع غذایی اهمیت ویژه دارد و ضروری است.

این مسئول با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، افزود: از طریق بازرسی و کنترل‌هایی که بر روی کالاهای پر مصرف این ماه صورت می گیرد،  از رسیدن مواد غذایی، سالم بهداشتی و با کیفیت به دست مردم اطمینان حاصل می‌شود و در صورت مشاهده کالای بی کیفیت و یا فاقد علامت استاندارد، کالای مورد نظر توقیف و با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان آن برخوردهای قانونی لازم انجام خواهد شد.

صارمی افرود: در اجرای این طرح انواع کالاهای پرمصرف از جمله آرد گندم، آرد برنج، زعفران، خرما، کشک مایع، شیرپاستوریزه و استرلیزه، قند، شکر، چای سیاه، پنیرلاکتیکی، پنیر خامه ای، از سوی تیم‌های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد قزوین با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه گفت: تولیدکنندگان موظف هستند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن زولبیا و بامیه که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است، استفاده کنند

صارمی در پایان با بیان اینکه این طرح تا پایان این ماه (رمضان) ادامه خواهد داشت از شهروندان درخواست کرد به جهت مشارکت در این طرح و اطمینان از کالاهای دارای نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد محصولات خریداری شده را  را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و در صورت عدم انطباق مشخصات دریافتی ، موارد تخلف را به اداره کل استاندارد استان قزوین اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز