خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد:

صدور دفترچه‌های درمانی به صورت الکترونیکی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۶۶۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعات به دستگاه‌های خدمات رسان، صدور دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی در قزوین الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا گروسی با اعلام این خبر اظهار کرد : با توجه به این تصمیم که در شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اتخاذ شد از اول خرداد ماه سال جاری تمدید، صدور و ارسال دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی غیرحضوری انجام خواهد شد.

 مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان گفت: همچنین با توجه به بررسی انجام شده و ضرورت اجرای فاصله گذاری اجتماعی در شرایط شیوع کرونا اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی در استان تا پایان اردیبهشت ۹۹ معتبر بوده و سازمان مربوط مکلف به اجرای این مصوبه است.

گروسی خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای توسعه دولت الکترونیک و افزایش خدمات غیرحضوری در دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اتخاذ شده و نقش موثری در کاهش میزان مراجعات به ادارات مربوط، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و افزایش رفاه شهروندان و کارگران استان ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تعداد ثبت نام‌های صورت گرفته در سامانه بیمه بیکاری استان، افزود: تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه بیمه بیکاری استان ثبت نام کرده اند و البته این رقم در سطح کشور بسیار بالا است.

این مسئول افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر براساس تبصره ۲ ماده ۲ قانون بیمه بیکاری که شامل بیکاری اشخاص به علت بروز حوادث قهریه و غیرمترقبه از قبیل سیل، زلزله، جنگ، آتش سوزی و ... است در سایت ثبت نام کرده اند که با اصلاحات انجام شده تعداد آنها به حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت.

استان قزوین ۲۴۲ هزار و ۷۲۹ نفر بیمه شده اصلی در سازمان تامین اجتماعی دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز