خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

پرونده های معوقه دادگستری قزوین در ماه آینده رسیدگی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۱۲۹

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از برخوردهای اجتماعی پرونده های معوقه دادگاه های استان قزوین در اردیبهشت ماه امسال رسیدگی و بررسی می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت‌الاسلام نوراله قدرتی در رابطه با شاخص‌ترین دستاوردهای دادگستری استان اظهار کرد: در سال ۹۸ کاهش یک درصدی پرونده‌های ورودی در مقایسه با سال قبل اتفاق افتاد، همچنین تا روزهای پایانی سال شاهد کاهش ۴۱ درصدی در پرونده‌های معوق بودیم و از ابتدای آغاز به کار رسیدگی به پرونده‌های معوق تاکنون پنج هزار و ۳۴۸ پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: در استان مجموعاً ۱۳ هزار پرونده معوقه وجود داشت که در ماه‌های آخر سال به طور فوق العاده مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد نزدیک به ۶۰۰۰ پرونده مختومه شد و طبق آمار ۴۷/۸ درصد رسیدگی به پرونده‌های معوقه داشتیم، متأسفانه با شیوع ویروس کرونا ناچار به انتقال اوقات تعیین شده به اردیبهشت ۹۹ شدیم و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته پرونده‌های باقیمانده در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار گیرند.

قدرتی در رابطه با مدیریت مجموعه دادگستری استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته انتخابات با کمترین حاشیه و تخلفات اجرا شد، چرا که رویکرد ما یک رویکرد پیشگیرانه بود. در این راستا برنامه‌ها و جلسات توجیهی زیادی حتی برای خود کاندیداهای انتخاباتی برگزار شد و جرایم تخلفات و تبعات آنها تشریح شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته در راستای تحقق شعار رونق تولید در استان قزوین تعامل خوبی بین دستگاه قضائی و اجرایی صورت گرفت و به این ترتیب از تعطیلی ۲۱ کارخانه جلوگیری شد و ثمره آن جلوگیری از بیکاری ۱۴۰۰ نفر بود.

مقام ارشد قضایی استان عنوان کرد: امسال نیز در راستای تحقق شعار جهش تولید باید بازدید از مراکز تولیدی و کارخانه‌ها بیشتر شود و فرصتی برای تولیدکنندگان جهت بیان مشکلات‌شان فراهم شود تا به این ترتیب اشکالات شناسایی شده و راهکارهای مناسب آنها ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز