خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

رسیدگی به پرونده های قضایی در قزوین غیر حضوری انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۳۷

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای کاهش برخوردهای اجتماعی رسیدگی به پرونده های قضایی تا حد ممکن غیرحضوری انجام می شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نوراله قدرتی در دومین نشست مدیران قضایی استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امنیت و سلامت دو پایه اساسی در جامعه هستند که باید به آنها توجه ویژه داشت و با توجه به شرایط موجود برنامه ریزی و سازماندهی منابع موجود پیرامون شیوه دادرسی مهمترین دغدغه مدیریت قضایی است.

 رئیس کل دادگستری استان در رابطه با اوقات رسیدگی به پرونده‌ها گفت: مقرر شده کماکان وقت دهی به پرونده‌ها تا پایان اردیبهشت ماه به گونه‌ای باشد که اوقات رسیدگی در هر روز از سه پرونده تجاوز نکند تا به این ترتیب بین ارباب رجوع تلاقی نباشد.

قدرتی در رابطه با نحوه رسیدگی به پرونده‌ها در ایام شیوع کرونا افزود: باید تلاش کنیم تا با استفاده از زیر ساخت‌های موجود رسیدگی به پرونده‌ها بدون حضور طرفین و از طریق ارسال لایحه از سوی آنها صورت گیرد.

وی بیان کرد: طرفین دعوی می‌توانند لایحه خود را از طریق سامانه الکترونیکی موجود و دفاتر خدمات الکترونیک و در صورت ضرورت مستقیماً به دادگستری‌ها ارائه دهند تا به این ترتیب ضمیمه پرونده آنها شود.

مقام ارشد قضائی استان ادامه داد: متناسب تراکم کار در حوزه‌های قضائی یک تا دو خط تلفن ثابت برای پاسخگویی به سوالات و مشکلات پیش بینی شده که در اختیار ارباب رجوع قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یادآورشد: سلامت مردم و همکاران قضائی در این شرایط یک اصل مهم است، لذا تا پایان فروردین حداکثر یک سوم همکاران در محل کار حضور پیدا خواهند کرد و هر حوزه قضائی لازم است فهرست اسامی همکاران حاضر در محل کار را تهیه کرده و به معاونت منابع انسانی اعلام کند.

 قدرتی ابراز کرد: امیدواریم مردم به سطحی از آگاهی برسند که خودشان تا پایان اردیبهشت ماه و حداکثر نیمه خرداد ماه به غیر از موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب دادگستری خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز