خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی قزوین اعلام کرد:

انجام بیش از 29 هزار تست سل و بروسلوز در گاوداری‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۵۵۰

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین میزان انجام تست سل و بروسلوز در گاوداری‌های قزوین را هزار و 853 مورد در سال گذشته اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی جلوخانی اظهار کرد: در سال 98، تعداد 29 هزار و 853 نوبت سر دام در سطح دامداری‌های این شهرستان تحت عملیات تست سل و بروسلوز قرار گرفتند.

رئیس اداره دامپزشکی قزوین افزود: از این تعداد، 17 هزار و 37 رأس گاو و گوساله مورد تست توبرکولیناسیون برای شناسایی بیماری سل قرار گرفتند و خونگیری از تعداد 12 هزار و 816 رأس گاو برای بررسی بیماری بروسلوز یا تب مالت انجام گرفت.

 جلوخانی در خصوص میزان موارد راکتور سل و بروسلوز نیز بیان کرد: خوشبختانه در سالی که گذشت هیچ مورد مثبتی مبنی بر وجود دام راکتور سلی و یا بروسلوزی در سطح شهرستان شناسایی نشد و میزان موارد تست سل و بروسلوز در سال جاری نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2/5 درصد رشد داشته است.

وی در تبیین اهمیت بیماری‌های سل و بروسلوز گفت: شناسایی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، از مهم‌ترین اهداف سازمان دامپزشکی کشور است که سل و بروسلوز از جمله مهمترین این بیماری‌ها هستند که می‌توانند از طریق مصرف فرآورده‌های لبنی غیر پاستوریزه و آلوده، مصرف کنندگان را درگیر نموده و موجب آلودگی جمعیت دامی و گله‌های مولد شوند.

این‌مسئول در خصوص روش‌های پیشگیری از این بیماری‌ها عنوان‌کرد: با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از قبیل واکسیناسیون، شناسایی کانون‌های آلودگی و حذف دام‌های آلوده، رعایت اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن نقل و انتقال دام و کنترل جوندگان می‌توان با این بیماری‌ها مبارزه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز