خبرگزاری کار ایران

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان:

کشت گندم در قزوین 6 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۹۳۳

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: کشت گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مجید اسماعیلی اظهار کرد: ۱۵۴ هزار و ۴۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم آبی و دیم رفته که نسبت به سال زراعی قبل ۶ درصد رشد داشته است.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان افزود: همچنین کشت محصول جو ۱۴ درصد افزایش دارد که امیدواریم در تولید غلات در استان با جهش تولید مواجه شویم.

اسماعیلی بیان کرد: قیمت گندم برای امسال دو هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده که نسبت به پارسال ۴۷ درصد رشد قیمت داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار تقریبا ۳۰ درصد مزارع آبی استان مبارزه با علف‌های هرز انجام شده و مبارزه و پایش با سن گندم در حال انجام است.

به گفته این مسئول؛ امسال مبارزه با سن مادر در سطح ۴۷ هز ار هکتار و پوره در سطح ۷۰ هز ار هکتار انجام خواهد شد.

معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: در حال حاضر وضع مزارع گندم و جو بسیار خوب است و با مبارزه بموقع با سن مادر محصول خوبی تولید خواهیم کرد.

به گفته‌ی اسماعیلی؛ همچنین با توجه شرایط جوی مبارزه با ملخ در سطح ۵۱ هکتار در کانون ها‌ی ملخ در بخش طارم سفلی با جدیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: امسال تلاش زیادی انجام شده تا کود‌های مورد نیاز کشاورزان استان به موقع تامین شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در استان در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی، حفظ نباتات و مکانیزاسیون اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز