خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل هلال احمر استان اعلام کرد:

ایجاد نقاهتگاه برای بیماران بهبودیافته از ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۷۳۶۱

به منظور همکاری و کمک به مراکز درمانی نقاهتگاه بیماران کرونایی در سالن های نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین احداث شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن آصفی اظهار کرد: ۴۰ تن از نیروهای جمعیت هلال احمر قزوین در آماده سازی و تجهیز این مکان مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: این نقاهتگاه با مشارکت جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین راه اندازی شده است.

آصفی ادامه داد: این نقاهتگاه دارای ۱۲۰ تخت است که قابلیت افزایش  نزدیک به ۵۰۰ تخت را نیز دارد.

وی با بیان اینکه این نقاهتگاه فعلا پذیرشی نداشته و برای کمک به افزایش ظرفیت مراکز درمانی استان راه اندازی شده است،گف: تشخیص استفاده از این مرکز با دانشگاه علوم پزشکی است.

این مسئول بیان کرد: پیش بینی شده است بیماران کرونایی بعد از بهبودی اولیه در بیمارستان برای گذراندن دوران نقاهت و رفع علائم به این نقاهتگاه منتقل شوند.

مدیر عامل هلال احمر استان خاطر نشان کرد: در کنار این نقاهتگاه بیمارستان سیار (صحرایی) نیز در محوطه نمایشگاه بین المللی قزوین با ظرفیت ۵۰ تخت آماده خدمت به بیماران کرونایی است.

آصفی در ادامه خانه ماندن را بهترین راه پیشگیری از کرونا عنوان کرد و گفت: مهم ترین توصیه کادر درمانی و امدادی در شرایط فعلی از مردم، ماندن در منزل است تا بتوان با این کار بهتر به مصاف کرونا ا رفت و زنجیره انتقال این ویروس را قطع کرد.

تاکنون تست ویروس کرونا ۴۴۷ نفر در استان قزوین مثبت اعلام شده است.

شمار جان باختگان ناشی از این ویروس در استان قزوین ۵۰ نفر و شمار بهبود یافتگان نیز ۳۱۲ نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز