خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه ای صورت گرفت؛

مردم قزوین به پویش اجتماعی "در خانه می‌مانیم " دعوت شدند

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۳۴

شورای فرهنگ عمومی استان قزوین همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و استان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، متن بیاینه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین به شرح زیر است:

 گسترش روز افزون بیماری کرونا در سطح استان و کشور متاسفانه تبدیل به یکی از معضلات عمده در جامعه شده است که دارای ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... است و لازم است کلیه سازمان ها، ارگان ها ،نهادها و تشکیلات دولتی و غیر دولتی در زمینه های مختلف فرهنگی ،اجتماعی ،بهداشتی ، اقتصادی و امنیتی و نظامی ،همراه و همگام با مردم در مدیریت،مبارزه و پیشگیری هدفمند و هوشمندانه نسبت به ریشه کنی و قطع زنجیره انتقال این بیماری گام بردارند.

شورای فرهنگ عمومی استان ضمن تشکر از پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران، نیروهای اداری و سازمانی، نیروهای مردمی و جهادی و بسیجیِ پای کار و تقدیر از خیران نیکوکاری که با بذل بی دریغ مال به کمک همنوعان خویش شتافتند و مواد ضد عفونی کننده را به مردم اهدا نموده و همچنان به این امر خداپسندانه استمرار می ورزند و نیز از همه مالکان شریفی که در این اوضاع ویژه، اجاره املاک خود را به مستاجرین بخشیده یا به تاخیر انداختند و مشکلی از مشکلات مردم را مرتفع نمودند ،بر نکات و موارد ذیل تاکید می نماید:

۱-تاکید می شود تصمیمات ،بخشنامه ها و آئین نامه های ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا و مصوبات  و اقدامات کمیته های مربوطه، برای همه دستگاههای عضو شورای فرهنگ عمومی  و سایر دستگاههای دولتی و غیر دولتی  و عموم مردم لازم الاجرا و ضروری است.

۲-ضمن دعوت از مردم برای پیوستن به پویش و حرکت اجتماعی "در خانه می مانیم " دستگاه های فرهنگی نظیر صدا و سیما ،فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، نهاد کتابخانه ها،حوزه هنری ،اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه های استان ، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری،می بایست نسبت به تولید و انتشار محتواهای مفید در زمینه های مختلف ازجمله آموزش سبک زندگی  در شرایط کرونا ، آموزش راههای پیشگیری و تاکید بر در خانه ماندن بعنوان تنها راه حل برون رفت از بحران اقدام نمایند.

۳-به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش بیشتر بیماری ،دستگاه های عضو ترتیبی اتخاذ نمایند که از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری و پنجشنبه آخر سال (زیارت گروهی اهل قبور)ممانعت جدی و جلوگیری بعمل آید.(دستگاههای فرهنگی، قضایی و انتظامی در این راستا تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.)

۴- ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر ،کلیه دستگاه های عضو شورا می بایست به منظور ترغیب مردم و پربار کردن حضور همه اعضای خانواده ها در منزل ، نسبت به برگزاری مسابقات فرهنگی  و مذهبی نظیر کتابخوانی،حفظ قرآن و احادیث، هنرهای تجسمی، فیلم و عکس در فضای مجازی و صدا و سیما،اقدام نمایند.

۵-ضمن تشکر از اقدامات موثر سازمان صدا و سیمای مرکز استان ،انتظار می رود این نهاد با پخش فیلم و سریالهای سرگرم کننده و مفرح و انتشار آموزشهای علمی و بهداشتی و انجام فعالیتهای ورزشی در منازل ، ضمن استفاده از ظرفیتهای موجود در همه نهادها و ارگانهای دولتی  و انقلابی استان و محتواهای تولید شده این دستگاهها ،با ستاد استانی مدیریت بحران بیماری کرونا و کمیته های زیرمجموعه  نهایت همکاری  و تعامل را برقرار نماید.

۶-دستگاه های مربوطه وظیفه دارند نسبت به تعطیلی مراکز زیارتی ،سیاحتی ،فرهنگی و ورزشی که محل ازدحام جمعیت می شوند با رعایت موارد قانونی اقدام نمایند.

۷- با توجه به در پیش رو بودن ایام نوروز، کلیه دستگاههای فرهنگی و مذهبی و تبلیغی ترتیبی اتخاذ نمایند که مردم در نوروز امسال به هیچ وجه به دید و بازدیدهای نوروزی نروند و در خانه بمانند تا از انتشار این ویروس منحوس پیشگیری و جلوگیری شود.

در پایان تاکید می شود مطمئنا ملت بزرگ و صبور ایران اسلامی با توکل بر خداوند سبحان و استعانت از ائمه اطهار(ع ) و با رعایت ضوابط بهداشت فردی و عمومی و با همدلی و اتحاد عمومی، از این آزمایش نیز سربلند بیرون خواهد آمد و سایه ی سلامتی و شادی بر سر این کشور مستدام خواهد ماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز