خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

اقدام کشاورزان نسبت به پایش مزارع گندم در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۱۰۵

با توجه به شرایط مساعد جوی در استان قزوین کشاورزان نسبت به پایش مزارع گندم از نظر ریزش آفت سن مادر اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر گفت: کشاورزان به محض مشاهده سن گندم در تراکم مناسب با همفکری و مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به کنترل و مبارزه شیمیایی به موقع اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: با توجه به مساعد شدن شرایط جوی و شروع رشد رویشی مزارع گندم،کلزا و جو کشاورزان با برنامه ریزی بموقع نسبت به تامین نهاده های مورد نیاز از جمله کودهای مصرفی جهت سرک در مراحل حساس رشدی محصولات و تامین بموقع آب و آبیاری مزارع و پایش مستمرکشت های پائیزه(گندم، کلزا و جو) علیه آفات، بیماری‌ها و علفهای هرز، کنترل و مبارزه به موقع با مشاوره کارشناسان مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه و کارشناسان پهنه‌های مراکز جهاد کشاورزی انجام دهند.

بنیادی افزود: همچنین کلزان کار ان استان نسبت به پایش مزارع کلزا از نظر وجود آفت شته مومی و کنترل بموقع آن با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طی سالهای اخیر در روند خرید تضمینی محصولات کشاورزی گندم ، کلزا خصوصیات کیفی محصول، رعایت نکات فنی در مراحل مختلف داشت گندم و کلزا اعم از مبارزه به موقع با آفت سن گندم، آفت شته مومی کلزا، تغذیه مناسب و بهینه و بموقع مزارع، همچنین کنترل و مبارزه موقع با علف های هرز با مشورت کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی مورد تاکید و توجه می باشد.

 این مسئول عنوان کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۵۴هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به زیر گندم  و همچنین حدود ۳۵ هزار هکتار به کشت جو و پنج هزار و ۷۸۰ هکتار به زیر کشت کلزا رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز