خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

۲ هزار ماسک در مراکز پزشکی قزوین توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۸۷۸۸۱۴

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین از توزیع ۲ هزار ماسک در مراکز پزشکی استان و تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک در قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان قجربیگی در نشست ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های گسترده تا به امروز نیاز مراکز درمانی و بهداشتی را که به طور مستقیم با بیماران ارتباط دارند، رفع کردیم.

 معاون دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به توزیع ژل ضدعفونی کننده و افشانه الکل طبی در استان افزود: به همین منظور مجوز موقت یک شرکت تولید الکل در استان صادر شده تا با همکاری ۲ شرکت دیگر نیاز استان و استان های همجوار را بتوانیم مرتفع کنیم.

قجر بیگی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۳۰ هزار لیتر الکل در استان تولید می شود که بخشی از آن برای مواد ضدعفونی کننده و بخشی نیز برای داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به افزایش تقاضا طی یک هفته ۸۰ درصد این میزان در استان و مابقی در استانهای همجوار توزیع خواهد شد.

 وی تاکید کرد: در صورت کاهش تقاضا ۴۰ درصد تولید اقلام بهداشتی در استان و مابقی به سایر شهرها ارسال خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا مراجعه شهروندان  به داروخانه ها برای خرید ژل‌های ضد عفونی و افشانه الکل طبی در داروخانه ها افزایش داده است، تصریح کرد: با توجه به بالا بودن سطح مراجعات شهروندان به داروخانه ها، بعضی داروخانه ها با کمبود این محصولات مواجه شدند.

  معاون دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: ظرفیت بسیار خوبی برای تولید و عرضه ژل‌های ضد عفونی و افشانه الکل طبی در قزوین وجود دارد و نگرانی زیادی در این خصوص وجود ندارد و همچنین داروخانه ها بر اساس وظیفه ذاتی آمادگی تهیه و تامین محصولات ضدعفونی ترکیبی را نیز دارا هستند.

قجر بیگی با اشاره به کمبود ماسک در داروخانه‌ها  نیز گفت: هم اکنون  ۲ هزار ماسک در مراکز پزشکی استان توزیع شده و با توجه به تغییر خط تولید یک واحد تولیدی در استان روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: با رعایت موارد ساده ای از جمله شستن مداوم و صحیح دست ها با آب و صابون از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری می شود، اما در مکان هایی که آب و صابون وجود ندارد، استفاده از ژل ها و ماده ضدعفونی می تواند جایگزین مناسبی برای پیشگیری باشد.

این مسئول یاد آور شد: با توجه به اینکه روزانه دست ها با سطوح مختلف در تماس هستند، لازم است از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی پرهیز کرده و ضرورت دارد افراد به طور مداوم با آب و صابون دست های خود را بشویند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز