خبرگزاری کار ایران

بمنظور پیشگیری از ویروس کرونا صورت گرفت؛

ممنوعیت بازدیدهای گروهی از موزه‌ها و اماکن تاریخی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۹۸۳

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان قزوین گفت: بازدیدهای گروهی از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از دهم اسفندماه ممنوع است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و ضرورت رعایت موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با ویروس کرونا در سطح استان تمهیدات لازم بهداشتی در حوزه‌های تحت پوشش اجرا می‌شود.

خزائلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این خصوص، اظهار داشت: لغو دوره‌های آموزشی هنرجویان صنایع دستی در خانه داعی و شهرستان‌های تابعه و تشدید نظارت بر نحوه ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری استان از جمله اقدامات این اداره کل برای مقابله با ویروس کرونا به شمار می‌رود.

وی افزود: ۱۰ موزه مختلف باستانی و تخصصی اشیای قدیمی و تاریخی به دست آمده از دوره‌های مختلف، آیین و هنر این خطه را در عرصه‌های مختلف در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند و همواره تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگان در مقاطع مختلف سال از آنها دیدن می‌کنند.

خزائلی اضافه کرد: پیش از این نیز با توجه به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط خاص کنونی و به منظور کنترل، پیشگیری و مراقبت در برابر ویروس کرونا، به دستور کمیته پیشگیری از ویروس کرونا و ستاد بحران استان قزوین تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی – فرهنگی تحت پوشش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان تا پایان هفته جاری تعطیل شده بودند.

این مسئول اظهار داشت: مراکز یاد شده شامل کاخ موزه چهلستون، موزه شهر و موزه سنگ نگاره‌ها واقع در مجموعه دولتخانه صفوی و بناهای تاریخی قابل بازدید اعم از سر در عالی‌قاپو، آرامگاه حمدالله مستوفی، کلیسای کانتور و آب انبار سردار بزرگ هستند.

با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، تا به امروز هیچ مورد قطعی از این بیماری در سطح استان قزوین گزارش نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز