خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

کاهش 7 درصدی کشت صیفی جات در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۲۵۴

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کاهش 7 درصدی کشت محصولات سبزی، صیفی و جالیزی در قزوین از سال آینده خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، تورج بنیادی با اعلام این خبر گفت: برنامه‌های ابلاغی سطح کشت محصولات سبزی، صیفی و جالیزی استان در سال آینده ۱۱ هزار و ۴۳۰ هکتار تعیین شده که نسبت به برنامه ابلاغی سال جاری که ۱۲ هزار بوده حدود هفت درصد کاهش دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان کاهش سطح کشت لزوما به معنای کاهش تولید نیست و می‌توان با اجرای برنامه‌های مناسب میزان تولید را بالا و متناسب با نیاز جامعه و بازار نگه داشت، افزود: از این میزان سطح زیر کشت بیش از ۵۶۱ هزار و ۴۵۰ تن انواع محصولات سبزی، صیفی و جالیزی تولید شود.

به گفته بنیادی، تولید محصولات جالیزی، سبزی و صیفی در استان قزوین در سال جاری  ۶۲۸ هزار و ۱۳۳ تن بوده است.

وی تصریح کرد: از مهم ترین برنامه های ابلاغی سطح کشت محصولات جالیزی در استان قزوین گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی است.

 به گفته این مسئول بر اساس برنامه ابلاغی سطح کشت برای گوجه فرنگی هفت هزار و ۲۵۰ هکتار، سیب زمینی ۵۰۰ هکتار و پیاز ۱۸۰ هکتار تعیین شده که پیش بینی می شود از این میزان سطح کشت،۴۰۳ هزار و ۸۲۵ تن گوجه فرنگی، ۲۰ هزار تن سیب زمینی و هشت هزار و ۱۰۰ تن پیاز تولید شود.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: با توجه به ابلاغی وزارت جهادکشاورزی اجرای به موقع و رعایت سقف کشت محصولات به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای تابعه ابلاغ شده است.

بنیادی عنوان کرد : در راستای پایداری تولید محصولات سبزی، صیفی و جالیزی و همگام با افزایش عملکرد در واحد سطح، هیچگونه برنامه ای برای افزایش سطح زیر کشت و تولید در استان وجود ندارد و تمام تلاش و تمرکز کارشناسان و تولیدکنندگان استان بایستی بر روی کاربرد بهینه نهاده ها در جهت افزایش تولید در واحد سطح باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی موجود در سطح استان و فسادپذیری زودهنگام محصولات سبزی و صیفی تولید شده ؛ رعایت سقف برنامه های ابلاغی به منظور جلوگیری از تولید مازاد و همچنین مصرف بهینه نهاده‌های کشاورزی به ویژه آب، مورد تاکید جدی سازمان جهاد کشاورزی استان است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز