خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان:

نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان قزوینی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۳۲

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان قزوینی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سید میثم حصاری با اعلام این خبر اظهار کرد: در این نمایشگاه که در نگارخانه مهر قزوین برپا شده، انواع ساخته های هنرمندان و هنرجویان صنایع دستی قزوین به نمایش گذاشته شده است. 

 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان افزود: انواع بافتنی های سنتی، گلیم، چرم، معرق، سفال، زیورآلات سنتی، گیوه، نگارگری، قلم زنی، سنگ های تراش خورده، حصیربافی و رودوزی های سنتی در این نمایشگاه به معرض نمایش و عرضه گذاشته شده است.

حصاری بیان کرد: بیشتر آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه محصولات تولید شده به دست هنرجویان صنایع دستی در مراکز یادگیری هنرهای دستی شهری و روستایی استان است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه یادشده تا ۱۴ بهمن پذیرای علاقمندان است، بیان کرد: امیدواریم برگزاری چنین رویدادهایی منجر به احیا و رونق صنایع دستی استان قزوین شود.

استان قزوین دارای حدود ۶ هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است. 

آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز