خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اتباع استانداری:

بیمه سلامت برای اتباع خارجی در قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۶۴۶

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین گفت: طرح بیمه سلامت در راستای ادامه خدمات درمانی به پناهندگان کشور در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، بهمن عشایری در دیدار با علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین، اظهار کرد: این طرح در راستای ادامه خدمات درمانی به پناهندگان کشور در سال ۲۰۱۹ بر اساس تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان بیمه سلامت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اجرایی شده است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قزوین با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پناهندگان، افزود: این نگاه در وهله اول بر بنیان ارزش محوری آن در دین اسلام و سپس بر مبنای مفاهیم حقوق بشری بنا نهاده شده است و طبق آن، اقدامات عملیاتی در ارائه خدمات به پناهندگان و مهاجران در ابعاد مختلف درمانی، بهداشتی و... صورت گرفته است.

 عشایری بیان کرد: استان قزوین علیرغم محدودیت منابع انسانی و امکانات دستگاه‌های متولی و زیرساختی، تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به پناهندگان به کار گرفته و به نحو مطلوب در این زمینه قدم برداشته است.

وی با اشاره به تامین بودجه و اعتبار برای اجرای چند طرح در امور پناهندگان، گفت: با توجه به بروز بحران‌های پناهندگی و موج مهاجرت در دنیا به نظر می‌رسید که بودجه سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ایران نیز با کاهش چشمگیری مواجه شود ولی با پیگیری‌های مستمر، اعتبارات جداگانه‌ای برای استان جذب شد و در سال جاری چندین طرح از طریق کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان تامین مالی گردید.

این مسئول عنوان‌کرد: در یکی از این طرح‌ها و در راستای حمایت از اتباع خارجی آسیب‌پذیر طی تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، سازمان بهزیستی و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان به امضا رسید ۴۰ خانواده از پناهندگان دارای فرزند معلول در استان تحت پوشش قرار گرفتند.

بیش از ۵۸ هزار تبعه خارجی مجاز و غیر مجاز در استان حضور دارند که تردد، اقامت و اشتغال اتباع مجاز در کلیه مناطق استان به استثنا بخش‌های مرکزی و کوهین شهرستان قزوین ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز