خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی خبر داد:

تحقق برنامه ابلاغی کشت گندم در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۷۲۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین از تحقق برنامه ابلاغ شده کشت گندم از سوی وزارت جهاد کشاورزی به استان قزوین برای سال زراعی ۹۸-۹۹ به طور کامل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجید اسماعیلی روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: امسال مقرر شده بود که ۴۷ هزار و ۵۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان از نوع آبی به زیر کشت گندم برود که از این رقم شاهد کشت ۴۷ هزار و ۷۵۰ هکتار بودیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: در حوزه دیم نیز امسال مقرر بود ۹۸ هزار و ۱۵۰ هکتار کشت داشته باشیم که این رقم محقق شد.

این مسئول با بیان اینکه توسعه کشت دیم و استفاده بهتر از بارندگی ها برای تولید محصولات زراعی استراتژیک به ویژه گندم جزو سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: امسال در اراضی آبی توسعه کشت گندم نداشتیم بلکه تلاش داریم در واحد سطح و با حفظ وضع موجود شاهد رشد تولید باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین با بیان اینکه تولید گندم در استان سال ۹۹ رشد پیدا خواهد کرد، گفت: پیش بینی می شود از سطوح یاد شده زیر کشت ۳۴۰ هزار تن گندم در سال آینده برداشت شود.

 امسال ۳۲۷ هزار تن گندم از مزارع زیر کشت این محصول در استان قزوین برداشت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز