خبرگزاری کار ایران

بدون اعتبار دولتی صورت گرفت؛

بذر پاشی هزار هکتار از مراتع استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۳۵۵

هزار هکتار از مراتع استان قزوین در نیمه دوم سال جاری با مشارکت بهره‌برداران و جوامع محلی و بدون اعتبارات دولتی پذرپاشی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: عملیات بذرپاشی با مشارکت روستائیان، بهره‌برداران، جوامع محلی و بدون اعتبارات دولتی در مراتع استان انجام شده که نسبت به سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده است.

محرم رضایی‌زاده با بیان اینکه در هر روستا هفت تا ۱۰ داوطلب وظیفه بذرپاشی این مراتع را برعهده داشتند، گفت: تنها وظیفه منابع طبیعی در این اقدام مردمی، تامین بذرهای دوسر، سکاله، درمنه، علف گندمی و مونتانوم بود که البته راهبرد منابع طبیعی آن است که بهره‌برداران دام در آینده بتوانند نسبت به تامین بذرها خودکفا شوند.

رضایی‌زاده، بذرپاشی در مراتع و اراضی ملی را به عنوان یکی از برنامه‌های مهم بیولوژیکی دانست و اظهار داشت: تامین علوفه خوش خوراک، تالیف برای دام، توسعه پوشش گیاهی، حفظ خاک و در نهایت جلوگیری از فرونشست زمین از مهم‌ترین اهداف بذرپاشی در مراتع و اراضی هستند.

این مسئول به برگزاری کلاس‌های آموزشی در خصوص جلوگیری از تالیف غیرمجاز دام در استان اشاره و یادآور شد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۲۰ کلاس آموزشی در خصوص تالیف غیرمجاز دام به بهره‌برداران شهرستان‌های استان قزوین آموزش داده شده است.

استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی استان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز