خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

ارائه خدمات شهری بر پایه عدالت اجتماعی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۴۵۰

دادستان قزوین خواست ارائه خدمات و امکانات شهری برای شهروندان قزوینی بر پایه عدالت اجتماعی شکل بگیرد و اجرا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در دیدار با سیاوش طاهرخانی شهردار جدید قزوین، گفت: هدف از قبول مسئولیت‌ها باید خدمت گذاری صادقانه و خالصانه به مردم باشد و در همه حال باید خدای متعال را ناظر بر اعمال و رفتار خود بدانیم و باید به گونه‌ای تلاش کنیم که خدمات ارائه شده به کام شهروندان شیرین باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: نگاه سیاسی در اعمال مدیریت‌ها نباید تأثیرگذار باشد و هر فرد در هر پست مدیریتی قرار می‌گیرید، باید در جهت خدمت به مردم نگاه‌های سیاسی و حب و بغض‌ها را کنار بگذارد و تمام تلاش خود را صرف خدمت‌گذاری کند.

قاسمی خطاب به شهردار جدید قزوین بیان کرد: در مجموعه مدیریت شهری همه تلاش خود را به کار گیرید تا با پیشنهادهای کارشناسی شده در حوزه‌های مختلف شهری، گره از کار شهروندان باز شود و معضلات گاهاً چند ساله شهری را در راستای افزایش رفاه عمومی برطرف شود.

وی تاکید کرد: احیا حقوق عامه بر اساس قانون اساسی وظیفه قوه قضائیه است، اما تحقق آن نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها است که شهرداری در بحث تحقق احیا حقوق عامه و شهروندی نقش محوری دارد و باید در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشد تا رضایت عمومی حاصل شود.

دادستان مرکزی استان تصریح کرد: مسائل شهری و موضوعات اجتماعی با هم ارتباط تنگاتنگ دارند و در برخی موارد علت و معلول یکدیگر هستند و در مباحث اجتماعی نباید منتظر وقوع آسیب و سپس به دنبال راهکارهایی برای مقابله با آن بود، بلکه باید اصل پیشگیری را در تمامی مسائل مخصوصاً مسائل اجتماعی در اولویت قرار باشد، زیرا هزینه پیشگیری همیشه کم‌تر از درمان خواهد بود.

این مقام قضائی استان ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی وظیفه همگانی است و همه مسئولان و آحاد جامعه باید ایفای نقش کنند و شهرداری در این خصوص باید جدی تر وارد شود و با اطلاع رسانی درست، دقیق، برنامه ریزی شده و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های خود، جامعه را از مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی آگاه سازد تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف جامعه باشیم.

دادستان قزوین از توزیع ناعادلانه خدمات شهری در سطح شهر قزوین گلایه کرد و افزود: متأسفانه در شهر قزوین، خدمات و امکانات شهری به طور عادلانه توزیع نشده و برخی مسائل در سال‌های گذشته موجب بروز این ناعدالتی شده و همین ناعدالتی می‌تواند موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در برخی نقاط شهری شود که باید برای حل آن اقدام کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: مردم به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان نظام در شرایط حساسی قرار دارد و معیشت مردم دچار مشکلاتی شده که در این شرایط ضروری است ما مسئولان همدل و یکصدا شویم تا بتوانیم از این پیچ تاریخی انقلاب به سلامت عبور کنیم و لازمه این امر تلاش شبانه‌روی است و مدیران نباید مقید به وقت اداری باشند، بلکه باید با اقتداء به رهبر فرزانه انقلاب و با حضور مستمر در سطح جامعه مشکلات را رصد و حل کنند.

وی اصلاح برخی قوانین حوزه شهری را ضروری دانست و افزود: برخی قوانین شهرداری متناسب با اوضاع و احوال دهه‌های قبل وضع شده است که شاید با توجه به شرایط امروز جامعه و مدیریت شهری کارآمد نباشد که لازم است این قوانین احصاء و متناسب با شرایط حال روزآمد شود و نقش نمایندگان منتخب مردم در مجلس آینده می‌تواند حیاتی باشد.

دادستان مرکزی استان تاکید کرد: توجه به مختصات شهر اسلامی، ارتقا سطح فرهنگ عمومی، ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی، حفظ و تقویت هویت فرهنگی شهر، مبارزه با فساد، تکریم شهروندان و جلوگیری از تجمل گرایی باید در مجموعه مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد و به صورت عملی صورت پذیرد.

مقام قضایی استان تاکید کرد: نظارت بر عملکرد زیرمجموعه و مدیران شهری نباید مورد غفلت واقع شود و باید ضمن تقدیر از مدیران خدوم، با تخلفات بدون اغماض برخورد شود و در این حوزه نیز دستگاه قضایی هیچ تعللی را پذیرا نبوده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد کرد.

قاسمی در پایان یادآور شد: ما بر این باور که با همدلی‌ها و وحدت در کلام و رفتار می‌توان مشکلات جامعه را مرتفع کرد و به موفقیت که همان جلب رضایت مردم است، رسید و نباید اجازه دهیم اختلاف نظرهای ما مسئولان موجب شود از مسیر رسیدن به اهداف دور شویم که اگر این اتفاق بیافتد موجب دلسردی مردم از حاکمیت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز