خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

فرهنگ دوچرخه سواری در قزوین توسعه یابد

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۷۱۱

شهردار قزوین گفت: فرهنگ دوچرخه سواری در قزوین باید رواج یابد؛ این امر دراولویت‌های کاری مجموعه مدیریت شهری قزوین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیاوش طاهرخانی در سومین همایش حمل و نقل پاک گفت: همکاران من در حوزه معاونت حمل و نقل در تلاش هستند تا بتوانیم در روزهایی که در کنار هم، خانواده و در مجموعه شهری تردد می‌کنیم، روزهای پاکی را داشته باشیم.

طاهرخانی با بیان اینکه نزدیکی قزوین به تهران هم فرصت است و هم تهدید، افزود: امروزه تهدید نزدیکی به تهران، تهدید آلودگی صنعتی و زنگ خطرهای دیگر بوده که ما را درگیر خود کرده است.

وی ادامه داد: برای رفع این خطر کارهای سنجیده‌ای انجام گرفته که مهم‌تر از همه، احیای فرهنگ استفاده از دوچرخه است که تبلور حرکت پدران و اجداد ما در گذشته بوده است.

شهردار قزوین اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم که علاوه بر سه‌شنبه‌های بدون خودرو، هر ماه در شورای اداری نیز تمام مدیران از دوچرخه استفاده کنند که در این راستا برای مدیران خارج از شهر هم در مدخل ورودی دوچرخه تدارک خواهیم دید.

این مسئول عنوان کرد: سعی می‌کنم برای همراهی در این فرهنگ مهم و تأثیر گذار نه به صورت نمادین بلکه به صورت واقعی استفاده از دوچرخه را در دستور کار خود قرار دهم.

طاهرخانی با اشاره به موضوعات ترافیکی رصد شده در شهرداری قزوین، اضافه کرد: در صدد هستیم کارگروه دوچرخه با قوت بیشتری به کار خود ادامه بدهد تا شاهد اثرات خوب آن بر جامعه باشیم.

شهردار قزوین، بانشاط و باطراوت بودن روح و روان شهروندان را ضروری دانست و گفت: برای این امر باید به سمت هوای پاک در شهر حرکت کنیم که موضوعات مختلفی از قبیل احیای باغستان، ترویج دوچرخه‌سواری و… در این مهم دخیل هستند.

وی در پایان تاکید کرد: از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و مدیران این حوزه، برای اقدامات این مجموعه در راستای شهر هوشمند و مسیرهای ایمن دوچرخه سواری تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز