خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

رشد جمعیت در قزوین صعودی شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۱۳۶

استاندار قزوین گفت: برای جلوگیری از بحران پیری در سال‌های آینده باید رشد جمعیت روند صعودی پیدا کند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت الله جمالی پور  در نشست شورای راهبردی جمعیت استان قزوین با بیان اینکه آمار و جمعیت همیشه مورد توجه بوده و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود، گفت: آمار باید مبتنی بر صحت، دقت و جامعیت باشد، چرا که برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان بر اساس آن شکل می‌گیرد.

استاندار قزوین افزود: در سال‌های اخیر با روی کار آمدن سیستم‌های کامپیوتری شرایط آمار ثبت و احوال کشور متفاوت شده و این در حالی است که اداره کل ثبت و احوال، بیمارستان‌ها و پزشکی قانونی استان قزوین هنوز از طریق سیستم‌های قدیمی با یکدیگر ارتباط دارند.

جمالی پور تاکید کرد: ثبت احوال استان قزوین هم باید مانند سایر استان‌ها کشور با پزشکی قانونی و بیمارستان‌ها ارتباط برخط (آنلاین) داشته باشد.

به گفته استاندار قزوین هر سال هفت هزار نفر از جمعیت استان از دنیا می‌روند و این در حالی است که آمار ازدواج و ولادت استان با کاهش روبرو است و باید این مسأله ریشهش یابی و حل شود زیرا اگر میزان نرخ رشد جمعیت بر همین منوال پیش رود در 50 سال آینده جمعیت ما پیر خواهد شد.

جمالی پور با بیان اینکه بیشترین علت مرگ و میر در قزوین بیماری های قلبی است، اضافه کرد: دانشگاه‌ علوم پزشکی قزوین باید به دقت دلیل ابتلای مردم به بیماری‌های صعب العلاج را پیگیری کرده و راه پیشگیری از این بیماری‌ها را اعلام کند.  

نماینده عالی دولت در قزوین با اشاره به لزوم ترویج ورزش برای پیشگیری از بروز برخی بیماری ها در جامعه، گفت: باید فرهنگ ورزش همگانی و استفاده از غذاهای سالم در جامعه نهادینه شود.

جمالی پور افزود: دانشگاه علوم پزشکی قزوین یکی از دلایل بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها را مصرف زیاد فست‌فودها اعلام کرده و لازم است که آموزش و پرورش استان هم آموزش‌های دقیقی را در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان بگنجاند و آنها را از مصرف زیاد این مواد غذایی کم ارزش منع کند. 

وی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع خود فست فودها مشکلی ایجاد نکرده بلکه مواد اولیه نامرغوبی که در این غذاها استفاده می‌شود مشکلات و بیماری‌های متنوعی را با خود همراه می‌کند، گفت: با نظارت بیشتر می‌توان جلوی این تخلف ها را گرفت و مبتلایان به بیماری‌ها را هم کاهش داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز