خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار قزوین صورت گرفت؛

بازدید از 3 واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۳۷۶

به منظور بررسی و حل مشکلات و موانع در حوزه صنایع استاندار قزوین از 3 واحد تولیدی در شهرصنعتی البرز بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور روز چهارشنبه از واحدهای پاکشو، متالوژی پودر و فیروز بازدید و از نزدیک در جریان امور تولیدات و مشکلات آنان در فرآیند تولید قرار گرفت.

خلیل کریمی معاون مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو در این بازدید گفت: مجموعه تولیدی پاکشو یک گروه تحت مجموعه هلدینگ بزرگ گلرنگ بوده که این واحد نیز با داشتن حدود ۸۰ شرکت فعال در صنایع شوینده، غذایی، سلولزی و دارویی فعالیت‌های قابل توجهی در شهرک‌های مختلف صنعتی کشور دارد.

معاون مدیرعامل گروه صنعتی پاکشو افزود: در شهرک صنعتی البرز استان قزوین نیز ۱۰ کارخانه متعلق به گلرنگ بوده که از این تعداد سه واحد تولیدی متعلق به صنایع پاکشو است.

به گفته کریمی، مجموع تولیدات روزانه پاکشو در 5 واحد تولیدی بالغ بر یک هزار تن بوده و به طور معمول نیز روزانه در ۲ تا 3 شیفت فعال هستند.

وی با اشاره به فرصت‌های اشتغال ایجاد شده در پاکشو، یادآور شد: ۵۰ درصد تولیدات شرکت در همین مجتمع با ظرفیت ۳۰۰ تن در روز تولید و بیش از ۱۰۰ قلم از مایعات شوینده این شرکت نیز در همین خط تولید می‌شود.

این مسئول اعلام کرد: ۸۰ درصد از مواد اولیه محصولات این واحد، تولید داخل و ۱۵ تا ۲۰ درصد آن نیز وارداتی است.

کریمی خاطر نشان کرد: در بخش فروش، عمده محصولات ما صرف توزیع بین مصرف کنندگان داخل کشور شده و ۱۰ درصد هم به کشورهای همسایه از جمله عراق، سوریه، افغانستان و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: به خاطر محدودیت‌های صادراتی و به منظور جبران کسری آن راهی جز تاسیس کارخانه در کشورهای هدف باقی نمانده و از این رو هم اکنون در عراق و افغانستان کارخانه‌های این مجموعه راه اندازی شده که البته هزینه‌های سنگینی هم دارد.

واحد تولیدی متالوژی پودر دیگر مقصد استاندار قزوین بود که تنها تولیدکننده پودر آهن و همچنین قطعات صنایع خودروسازی در خاورمیانه است.

این واحد تولیدی با اشتغالزایی برای ۲۱۰ نفر به طور مستقیم، سالانه پنج هزار و ۱۰۰ تن پودر آهن تولید و همزمان نیز با استفاده از آن قطعات مورد نیاز واحدهای تولید خودرو و لوازم خانگی را می‌سازد.

به گفته سید حسام‌الدین امامی، مدیرعامل واحد تولیدی متالوژی پودر پیش از شرایط تحریم محصولات این شرکت به اروپا و شرق آسیا صادر می‌شد اما در شرایط فعلی صدور محصولات آن با محدودیت مواجه شده است.

امامی از برنامه‌ریزی برای توسعه خط تولید این واحد خبر داد و افزود: با این اقدام که نیازمند ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری است، ظرفیت تولید سالانه به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز