خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان:

بیش از 2 هزار معلول قزوینی صاحب مسکن شدند

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۸۲۴

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از تحویل 2321 مسکن به معلولان در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی در نشست با اصحاب رسانه که با محوریت ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از خدماتی که توسط اداره کل بهزیستی استان انجام شده احداث مسکن برای افراد دارای معلولیت است که تعداد کل آن 3902 واحد است که تاکنون 2321 واحد مسکونی تحویل داده شده است و مابقی واحدها تا پایان امسال با همکاری اداره مسکن و شهرسازی آماده تحویل می شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: همچنین معلولانی  که خود تصمیم به ساخت مسکن دارند از پرداخت هزینه‌هایی چون پروانه ساخت، عوارض نوسازی و انشعابات معاف هستند و سازمان‌های تابعه نیز در این زمینه همکاری و تعامل لازم را دارند.

وارثی ادامه داد: قانون جامع حمایت از معلولان دارای  ۳۴ ماده است که شامل حمایت های چون: اشتغال، مسکن، ازدواج، بیمه خدمات درمانی و وسایل توانبخشی و سایر موارد است.

به گفته او، محدودیت منابع مالی موجود در سازمان، نگرش و نگاه مردم به معلولان، نبود امکانات کافی از جمله مشکلات و چالش های این قشر آسیب دیده در جامعه است.

این مسئول بیان کرد: مهم ترین حوزه خدماتی به معلولان حوزه توانبخشی است که سازمان بهزیستی در این زمینه خدمات زیادی از جمله: اهدای رایگان وسایل توانبخشی، ویزیت در منزل و فیزیوتراپی و کاردرمانی ارائه داده است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: از دیگر خدمات انجام شده به جامعه هدف حمایت های مالی شامل پرداخت مستمری است که به نوع و شدت معلولیت در حد خفیف، متوسط، شدید و خیلی شدید بستگی دارد، معلولان شدید و خیلی شدید مبلغ 432 هزار تومان به همراه حق پرستاری و معلولان متوسط و خفیف از ماهیانه 100 تا 300 هزار تومان مستمری به صورت ماهانه دریافت می کنند.

وارثی اعلام کرد: کمک هزینه تحصیلی بخشی دیگر از حمایت های  مالی سازمان است که برای دانشجویان دانشگاه آزاد 60 تا 100 درصد شهریه و دانشجویان دانشگاه های دولتی تشویقی تا مقطع کارشناسی ارشد پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه پیامکی معبر با کد 3000012322 راه اندازی شده تا معلولان در مسیر عبور و مرور روزه مره خود با موانع و مشکلاتی روبرو شدند به این سامانه اطلاع دهند و خواسته آنها پیگیری و رسیدگی شود.

به گفته او، تا کنون 700 خانوار دارای 2 معلول در سطح استان شناسایی شده اند که در شهر 2 و نیم میلیارد و در روستاها 3 میلیارد تومان مبلغ کمک هزینه مالی به این خانوارها بوده است.

این مسئول یادآور شد: بر اساس ماده 5 قانون حمایت از معلولان هزینه بلیت هواپیما و قطار برای این قشر به صورت صورت نیم بها و هزینه اتوبوس های درون شهری با کارت شهروندی که سازمان به آنان تحویل داده کاملا رایگان است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: پارسال تعداد 7 مورد مناسب سازی منزل و خودرو و در سال 98 یازده مورد انجام شده است.

وارثی گفت: در حوزه اشتغال معلولان تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده  که شامل پرداخت وام تا سقف 50 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد است که مبلغ کل اعتبار آن 18 میلیارد تومان برای 900 معلول است، که تا کنون 12 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

این مسئول ارائه خدمات بیمه ای که شامل پرداخت حق بیمه به کارفرما در صورت پذیرش فرد معلول و پرداخت کمک هزینه بیمه به معلولانی که خوش کارفرما هستند را از دیگر خدمات ارائه شده توسط سازمان بهزیستی استان عنوان کرد.

به گفته او، خدمات حقوقی هم از معلولان صورت می‌گیرد که در صورت نیاز آنان با همکاری کانون وکلا و دادگستری این امر پارسال 300 تا 400 مورد و امسال حدود 100 مورد انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز