خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

برگزاری همایش نهج‌البلاغه خوانی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۸۳۲

همایش نهج‌البلاغه خوانی به منظور تبیین و تشریح برنامه‌های نهج‌البلاغه برای زنان سرپرست خانوار و دختران تحت پوشش کمیته امداد امروز در قزوین برگزار شد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، همایش "من نهج البلاغه می‌خوانم" در راستای تبیین و تشریح برنامه‌های نهج‌البلاغه خوانی با حضور ۲۵۵ بانوی مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در محل سالن اجتماعات کمیته امداد قزوین برگزار شد.

امیر محبی، قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در این مراسم گفت: طرح نهج‌البلاغه‌خوانی حرکت و اقدام بسیار مناسبی در راستای ترویج فرهنگ تشیع و آموزه‌های اسلامی است که اختتامیه آن در استان قم برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمود مولایی معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین نیز در این همایش اظهار کرد: آشنایی با نگاه امیرالمونین (ع) به حکومت‌داری و اخلاق و همچنین سیره عملی این امام بزرگوار یکی از ضرورت‌های جامعه امروزی است که باید در کنار قرآن تدریس شود.

حجت‌الاسلام مولایی افزود: مرحله نخست طرح نهج البلاغه خوانی در ۶ شهرستان استان قزوین اجرا می‌شود که 8 مربی برای تدریس نهج البلاغه در ادارات استان قزوین مشخص شده تا به مدت یک سال آموزش نهج‌البلاغه خوانی را با محوریت دستگاه‌های اداری برای ۴۰۰ زن سرپرست خانوار و دختر مددجوی تحت پوشش کمیته امداد آموزش‌های لازم داده شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی‌خضری دیگر سخنران این مراسم گفت: ۳۰ کشور در دنیا نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی را برگزار می‌کنند و امروز کلام امیرالمومنین در سراسر جهان طنین‌انداز شده است.

او اظهار کرد: هیچ کس باور نمی‌کرد روزی فرا برسد که دسته‌های عزاداری امام حسین (ع) در آمریکا به راه بیافتد و نهج‌البلاغه نیز تا عمق نظام غرب نفوذ کند.

حجت‌الاسلام خضری به سخنی از فوکویاما (اندیشمند غربی) اشاره و یادآور شد: روزی غربی‌ها فکر می‌کردند که با لیبرالیسم تمام مکتب‌های فکری تمام می‌شود، اما اکنون همه فهمیده‌اند که نهج البلاغه هنوز زنده است و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز