خبرگزاری کار ایران

معاون امداد هلال احمر استان خبر داد:

مانور دورمیزی و عملیاتی در شهرستان آوج برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۳۰۸

معاون‌امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از برگزاری مانور دورمیزی و عملیاتی کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل در شهرستان آوج خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حکمت اله هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان با اشاره به برگزاری مانور دورمیزی- عملیاتی کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل در شهرستان آوج گفت: در مانور دورمیزی، حادثه انفجار قطار نیشابور از طریق نمایش کلیپ تهیه شده بازخوانی شد و همه اعضا شرح وظایف خود را بصورت گروهی تمرین و در جلسه ارائه کردند.

هاشمی افزود: سپس مانور عملیاتی براساس سناریوی حادثه فرضی واژگونی تانکر حامل سوخت متانول در گردنه سلطانبلاغ محور آوج - همدان اجرا شد و همه دستگاه‌های دخیل در صحنه حادثه حضور یافتند.

وی اضافه کرد: در این مانور هر یک از دستگاه‌های عضو کارگروه درباره هماهنگی درون سازمانی و برون سازمانی خود محک خوردند و عملکرد آن‌ها مورد سنجش قرار گرفت.

معاون امداد و نجات استان در ادامه عنوان کرد: تمرین تئوری و عملی دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل به منظور دستیابی به ادبیات مشترک درون سازمانی و برون سازمانی از اهداف استراتژیک برگزاری این مانور بود.

وی ادامه داد: حفظ آمادگی و مقابله با حوادث انسان ساخت، هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و تبیین مدیریت واحد از اهداف برگزاری این مانور بود.

هاشمی بیان کرد: استفاده از نرم افزار‌های موجود، طرح عملیاتی به روز شده، آمادگی تیم‌های عملیاتی و میزان هماهنگی‌های درون سازمانی و برون سازمانی از استاندارد‌های سنجش عملکرد و میزان موفقیت مسئولان و نیرو‌های عملیاتی در این مانور بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان افزود: نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های عضو کارگروه پدافند غیرعامل در شهرستان آوج مشخص شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز