خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

آموزش و پرورش نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۰۰۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: آموزش و پرورش با آشنا کردن خانواده ها با آسیب های اجتماعی می‌تواند نقش موثری در کاهش آن داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در دیدار با خیرالله رحمانی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید ارتباط نزدیک‌تری با خانواده ها برقرار کرده و همچنین آنان را با خطرات ناشی از آسیب‌های اجتماعی آشنا کند؛ زیرا این نهاد نقش موثری در کاهش آسیب ها دارد.

دادستان عمومی قزوین عنوان کرد: برخی خانواده ها از آسیب‌هایی که فرزندشان را تهدید می‌کند، آگاهی ندارند و این امر بر تربیت فرزندان در محیط خانواده بسیار تاثیرگذار است، بنابر این برگزاری نشست‌ها و جلسات تخصصی راهکار مناسبی در این زمینه است.

قاسمی اضافه کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگی و انسان ساز است که نقش بسیار مهم و اساسی در سرنوشت و آینده کشور دارد و تربیت نیروی انسانی متناسب با اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده این سازمان قرار دارد.

وی ادامه داد: هدف ما داشتن جامعه‌ای سالم و در حال توسعه و پیشرفت در تمامی زمینه‌ها از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... است، لذا باید تلاش کرد تا آموزش و پرورشی توانمند، کارآمد و روزآمد برای رفع نیازهای گوناگون اجتماعی داشته باشیم.

این مسئول افزود: آموزش و پرورش بعد از خانواده مهم ترین نهاد اجتماعی است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در سنین کم و در دورانی که نوجوانان و جوانان به دنبال تجربه کردن مسائل گوناگون هستند، بروز می کند از این رو آسیب‌های متعددی آموزش و پرورش را تهدید می‌کند.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: نباید نسبت به آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش که گاهی با فرار از مدرسه، ترک تحصیل، اعتیاد و... در مدارس نمایان می‌شود بی تفاوت بود، زیرا این آسیب‌ها مختص فرد یا خانواده‌ای مشخص نیست.

دادستان عمومی  قزوین اذعان کرد: آسیب‌های اجتماعی حوزه آموزش و پرورش با گذشت زمان و به انحای مختلف در فرد و جامعه نمایان می‌شود، بنابر این باید بررسی شود که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم اجتماعی در معرض و تحت تاثیر چه آسیب‌هایی قرار دارد و راهکارهای مقابله با آنها چیست؟

قاسمی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی آمادگی دارد که از تمامی ظرفیت‌های قانونی خود بهره برده و مشارکت و همکاری با آموزش و پرورش را با هدف پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزایش دهد.

وی یادآور شد: ارتقا، روزآمدی و هوشمندسازی آموزش و پرورش در تمامی ابعاد به عنوان نهادی که بخش گسترده ای از جمعیت کشور را زیر پوشش قرار دارد یکی از راهبردهای جدی جهت مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، برای همین دولت، مجلس شورای اسلامی و سیاستگذاران باید ارتقای آموزش و پرورش و بهبود معیشت معلمان را در اولویت‌های اصلی نظام اقتصادی و اجتماعی قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز