خبرگزاری کار ایران

نجفی مطرح کرد:

فعالیت77 دهیار و شورای خانم در روستاهای قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۵۳۹

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر ۵۰ دهیار زن و ۲۷ بانوی عضو شورای روستاها هستند که ظرفیت موثر برای اجرا و تحقق برنامه های ویژه سلامت بانوان هستند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، اکرم نجفی روز شنبه در نشست کارگروه سلامت بانوان که در آستانه فرارسیدن هفته ملی سلامت بانوان برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه عمده جمعیت زنان روستایی را بیشتر سالمندان و میانسالان تشکیل می‌دهند انتظار می‌رود در برنامه‌های هفته سلامت به این گروه سنی توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش ساختار قامتی بانوان روستایی که سال گذشته در تعدادی از روستاهای استان قزوین انجام شد، ادامه داد: درخواست می‌شود استارت مرحله دوم این طرح حداقل در یکی از روستاهای این استان از همین هفته سلامت بانوان آغاز شود.

وی همچنین از دستگاه های متولی برگزاری برنامه های هفته سلامت بانوان خواست، به منظور حساس سازی و آگاهی بخشی بیشتر به بانوان روستایی از موضوع سلامت و بهداشت،  بسته های آموزشی مربوط به این هفته را در اختیار  دفتر امور روستایی نیز قرار دهند تا از طریق دهیاران بین زنان روستایی توزیع شود.

نجفی، افزایش تحرک بدنی را یکی از ارکان مهم برای ارتقای سلامت بانوان دانست و اظهار داشت: از سال ۹۷ تاکنون ۱۳۰ خانه ورزش روستایی با مشارکت دفتر امور روستایی و اداره کل ورزش و جوانان تجهیز شده که ظرفیت موثری برای افزایش تحرک بدنی زنان روستایی است.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین افزود: یکی دیگر از برنامه های در جهت افزایش نشاط اجتماعی زنان روستایی، مشارکت در جشنواره دا بوده که در قالب آن هم زمینه معرفی و عرضه صنایع دستی و هم اجرا و نمایش بازی های بومی ومحلی فراهم شده است.

نجفی افزود: در حال حاضر حضور ۵۰ دهیار زن و ۲۷ بانوی عضو شورای روستاها نیز خود یک ظرفیت موثر دیگر برای اجرا و تحقق برنامه هایی ویژه سلامت بانوان است تا از طریق آنها برنامه های ابتکاری خاص در طول سال به اجرا در آید.

بر اساس سرشماری سال ۹۵  تعداد زنان ساکن در روستاهای قزوین بیش از ۱۵۵ هزارنفر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز