خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین عنوان کرد:

اداره فرهنگ و ارشاد قزوین موظف به ایجاد الزامات خوشنویسی در استان است

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۱۵۸

استاندار قزوین گفت: باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تلاش کند ملزومات مورد نیاز ایجاد شود تا جایگاه خوشنویسی استان حفظ شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پور استاندارقزوین روز پنجشنبه در دیدار با پیشکسوتان خوشنویسی و اعضای انجمن خوشنویسی استان بیان کرد: جامعه ای که در آن اخلاق، انصاف، رحم و عطوفت نباشد یقینا جامعه خوشبختی نیست و نمی‌تواند به آرامش و رفاه اجتماعی و فرهنگی برسد و باید با استفاده از این فرهنگ معنوی در کنار فرهنگی که از گذشته مابه جامانده برای حفظ آن تلاش کنیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: انجمن خوشنویسی یعنی انجمنی که برای حفظ یک ارزش تلاش می کنند و شاید اگر خوشنویسان نبودند بخش عظیمی از فرهنگ این مملکت نیز از بین می رفت و این انجمن، هنر خوشنویسی را به عنوان یک ارزش بزرگ در اختیار جامعه بشری قرار داده است.

جمالی پور عنوان کرد: مردم و مسئولان استان از این که قزوین پایگاه خوشنویسی ایران لقب گرفته باید به خود ببالند؛ چون می توانند بر بخشی از فرهنگ کشور اثر بگذارند و قزوین دارای تاریخی پرافتخار از گذشته تا کنون بوده و مملو از ظرفیت های فرهنگی است لذا باید آثار هنری استان را به جامعه معرفی کرده و از آن صیانت کنیم.

وی افزود: نقش تاریخی و فرهنگی قزوین بیش از تاریخ صنعتی آن است و وظیفه هنرمندان در راستای اعتلای فرهنگ هنری استان سنگین است چون باید تلاش کنند نقش فرهنگی را برجسته کنند.

مدیر ارشد اجرایی استان تصریح کرد: جامعه‌ای که از فرهنگ تهی باشد هر ثروتی در اختیارش قرار بگیرد، بی‌تاثیر است. یکی از آثار موثر در فرهنگ، خط و خطاطی است و جایی که به عنوان پایتخت خوشنویسی است باید تلاش شود تا الزامات آن فراهم شود و مسئولان موظف به ایجاد این ملزومات هستند.

استاندار قزوین اضافه کرد: این موضوع مناسبی نیست که قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران هنوز یک تالار هنری و یا نگارخانه مناسب ارائه آثار خط و نگارگری ندارد در حالی که سال آینده ششمین دوسالانه خوشنویسی در استان برگزار می شود.

جمالی پور تاکید کرد: باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تلاش کند این ملزومات ایجاد شود تا جایگاه خوشنویسی استان حفظ شود. یکی از این ملزومات معرفی آثاری است که موجب نامگذاری پایتختی استان در خوشنویسی شده و حتما باید مکانی برای این امر و آشنایی با خوشنویسی استان ایجاد شود و به همین خاطر باید موزه خوشنویسی در خور برای جمع آوری و حفظ این آثار ایجاد شود تا رغبت برای حضور و بازدید مردم ایجاد کنیم و بنده دستور ایجاد این فضا را به تمام دستگاه های ذیربط صادر خواهم کرد.

وی با اشاره به لزوم زیبانویسی در نامه های اداری ادامه داد: یکی از مشکلات امروز سیستم اداری، پلشت نویسی و بدخطی است و گاها بخش بزرگی از نامه ها را غلو تشکیل می شود. به همین منظور طی نامه ای به ادارات ابلاغ کردیم که کلاس های پاکیزه نویسی برای نامه نگاری روان در بین پرسنل دستگاه ها ایجاد شود و یکی از کارهایی که از معاون توسعه استانداری خواستیم همین پاکیزه نویسی در بین پرسنل استانداری است.

مدیر ارشد اجرایی استان در خصوص بودجه انجمن ها گفت: این اعتبار به عهده وزارت ارشاد است زیرا انجمن ها دولتی نیستند و فقط اعتباراتی برای حمایت از تشکل ها وجود دارد اما کار هنرمندان بسیار باارزش بوده و نوعی زیبایی بصری برای مردم ایجاد می کند. هنر شما می تواند جذابیت را برای خرید ایجاد کند لذا جهت حمایت از هنر به مدیران دستگاه هایی که هدیه تهیه می‌کنند توصیه می‌کنیم که از این هنر در سبد خرید استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز