خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان اجرایی انجام شد؛

بهره برداری از یک طرح آبرسانی روستایی در الموت غربی

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۵۰۸

یک طرح آبرسانی شامل لایه‌روبی و مرمت قنات روستای کاکوهستان از توابع بخش رازمیان الموت غربی روز شنبه با حضور مسئولان نظامی و اجرایی استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، در مراسم افتتاح این طرح هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین، سردار پاسدار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و محمد شفیعی فرماندار قزوین حضور داشتند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در این مراسم، گفت: این طرح با مشارکت مردم ناحیه با اعتباری معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال لایروبی و بهره برداری شده است.

سرهنگ پاسدار حمزه برین با بیان اینکه ۲۵۰ متر از استخر تا قنات لایروبی شده است، اظهار داشت: ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار مردمی، ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار دولتی و ۷۰۰ میلیون ریال از اعتبارات سپاه برای این طرح هزینه شده است.

وی به افزایش ۱۰ برابری آب کشاورزی اهالی روستا با افتتاح این طرح اشاره کرد و گفت: پیش از این بی آبی و نبود قنات مشکلاتی را برای اهالی روستا ایجاد کرده بود اما با افتتاح این قنات ضمن تامین آب مورد نیاز،  ۴۰ تا ۵۰ هکتار از سطح کشت این روستا افزایش می‌یابد.

بخش رازمیان مرکز الموت غربی در ۵۵ کیلومتری شمال قزوین واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز