خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهزیستی آبیک خبر داد:

بررسی رایگان وضعیت ژنتیکی معلولان آبیک/ اغلب معلولیت‌ها جسمی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۰۸۱

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک از بررسی رایگان وضعیت ژنتیکی معلولان در مرکز ژنتیک پیوند این شهرستان خبر داد.

یوسف کازانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: در استان قزوین سه مرکز ژنتیک در شهرستان‌های قزوین، بوئین‌زهرا و آبیک وجود دارد که در شهرستان آبیک به صورت رایگان غربالگری ژنتیکی معلولان در مرکز ژنتیک پیوند این شهرستان صورت می‌گیرد.

وی افزود: با بررسی رایگان معلولان شهرستان آبیک، در مرحله نخست مشخص می‌شود که معلولیت معلولان اکتسابی است و یا غیراکتسابی محسوب می‌شود؛ سپس وارد فاز ژنتیکی شده و اگر ژنتیکی باشد، سایر آزمایشات ژنتیکی انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک با بیان اینکه بررسی وضعیت ژنتیکی معلولان مرحله به مرحله اجرا می‌شود، ادامه داد: در مرحله نخست، افراد جدیدی که پرونده آنها در کمیسیون معلولیت ارجاع یافته مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس، معلولانی که از قدیم تحت پوشش بهزیستی بوده‌اند و پرونده دارند، به مرکز ژنتیک معرفی می‌شوند.

1700 معلول تحت پوشش بهزیستی

کازانی اضافه کرد: یک هزار و 700 معلول زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آبیک قرار دارد که بیشتر معلولیت‌ها در این شهرستان جسمی، سپس ذهنی و شنوایی و بینایی و غیره است.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: در مرحله نخست برای 486 دانش‌آموز از سوی خیران 110میلیون ریال مساعدت شد که شامل کیف و لوازم‌التحریر می‌شد.

این مسئول تصریح کرد: در مرحله دوم هم 70 میلیون ریال مساعدت از سوی خیران برای دانش‌آموزان صورت گرفت در حالی که از سوی سازمان بهزیستی هم به 100 دانش‌آموز البسه مدرسه اهدا شد که  ارزش ریالی هر دست البسه 250 هزار تومان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز