خبرگزاری کار ایران

راهداری قزوین خبر داد:

167 میلیون خودرو از مسیرهای ارتباطی قزوین تردد کرده اند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۱۵۹

۱۶۷ میلیون خودرو در نیمه نخست امسال از مسیرهای ارتباطی برون شهری استان قزوین تردد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جواد حق لطفی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: دستگاه های تردد شمار این اداره کل، آمار و اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در مسیرهای ارتباطی استان را به ثبت می رسانند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۶۱ سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در شهریور ماه سال جاری نیز ۳۳ میلیون وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راهها ۲۷ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۷۶۳ تردد معادل ۸۲ درصد کل تردد استان بوده است.

این مسئول گفت: بیشترین میزان ترافیک در شهریور ماه سال جاری مربوط به ۲۲ شهریورماه امسال بوده است در این روز آزاد راه قزوین – کرج (رفت و برگشت) با ثبت تردد ۱۷۱ هزار و ۷۹۳ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

حق لطفی بیان کرد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، ۴ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۷۲۰ تردد معادل ۱۲.۹ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است و محور قزوین – بوئین زهرا و برعکس با ۱۷۸ هزار و ۲۶۰ وسیله (معادل ۲۴ درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

حق لطفی متوسط سرعت تردد در آزادراهها را ۸۸ و متوسط سرعت در سایر محورهای استان را ۷۴ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۸ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.

۶ هزار و ۶۷۰ کیلومتر راه در استان قزوین وجود دارد که ۲۲۰ کیلومتر آن آزادراه، ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و بقیه نیز راه آسفالته روستایی است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز