خبرگزاری کار ایران

قزوین پایلوت اجرای سامانه جامع دهیاری ها می شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۷۸۰

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری از پایلوت شدن قزوین برای اجرای سامانه جامع دهیاری ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اکرم نجفی با اعلام این خبر گفت: یکی از چالش های مدیریت روستایی، فقدان اطلاعات دقیق از روستا، نبود تفکر سیستمی، زمان بر بودن گزارش گیری و گزارش دهی است و طی سال های گذشته تعدادی از دهیاری ها به صورت پراکنده از سامانه هایی استفاده نمودند که به دلیل نواقص این سامانه ها و عدم وجود وحدت رویه، مشکلات مربوطه را مرتفع ننموده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس و با پیگیری های صورت گرفته توسط دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری ها، سامانه جامع دهیاری ها توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تهیه و برای اجرای آزمایشی در ۵ استان منتخب کشور در اختیار قرار گرفت.

نجفی در ادامه گفت: استان های قزوین، گیلان، زنجان، قم و خراسان جنوبی به عنوان پایلوت راه اندازی و نصب سامانه جامع دهیاری ها انتخاب شده اند و مقرر است حداکثر ظرف مدت دو ماه آینده فرآیند نصب، آموزش کاربران و استفاده از سامانه در استان های منتخب آغاز گردد.

مدیرکل امور روستایی استانداری افزود: سامانه جامع دهیاری ها شامل بخش های صدور پروانه ساختمانی، محاسبه عوارض، ارزیابی عملکرد دهیاری ها، مصوبات شوراهای اسلامی روستا و بخش، حسابداری و بودجه و اعتبارات بوده و راه اندازی و بکارگیری آن بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای خواهد بود.

نجفی در پایان از کلیه دهیاران، مسئولین امور مالی و فنی دهیاری ها و دست اندرکاران مدیریت روستایی استان خواست همراهی و اهتمام ویژه ای جهت اجرای موفقیت آمیز سامانه جامع دهیاری ها در استان قزوین داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز